عبدالله-صلح-به-معنای-برگشت-به-عقب-نیست

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با نمایندگان ولایت پکتیا تاکید داشت که با تمام توان از ارزش‌ها و دست‌آوردهای دو دهه‌ی اخیر دفاع نموده و صلح در کشور به معنای برگشت به عقب نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که نمایندگان ولایت پکتیا در مورد اهمیت صلح، چگونگی مذاکرات صلح و حراست از ارزش‌های اساسی مردم در جریان این مذاکرات صحبت کردند.

آنان افزودند؛ همان‌گونه که صلح نیاز اصلی کشور است، حفظ ارزش‌ها و دست‌آوردهای که سال‌ها برای آن قربانی دادیم نیز خواست اصلی ماست.

رییس شورای مصالحه ملی در این دیدار تاکید داشت که جمهوری اسلامی افغانستان برای برقراری صلح اراده‌ی قاطع دارد و گام‌های مهمی در این زمینه برداشته‌است.

وی گفت که هیئت مذاکره کننده با تمام توان از ارزش‌ها و دست‌آوردهای دو دهه‌ی اخیر دفاع خواهد کرد و اطمینان می‌دهم که صلح در کشور به معنای برگشت به عقب نخواهد بود.

این درحالی است که در تازه‌ترین مورد، ارگ ریاست جمهوری گفته است که در گفتگوهای صلح، طرف اصلی طالبان حکومت افغانستان است و به گونه‌ای با کارگیری اصطلاح بین‌الافغانی برای این گفتگو‌ها مخالفت کرده‌است.

گروه طالبان نیز در واکنش به آن گفته‌ که «اداره کابل» را به عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد اما به عنوان ساختار وارداتی غربی که برای تداوم اشغال کار می‌کند، در نظر دارد.

رییس جمهور غنی در آخرین روزکاری جرگه مشورتی صلح وعده سپرد که تا سه روز دیگر 400 زندانی گروه طالبان آزاد و گفتگوهای بین الافغانی آغاز می‌شود؛ اما از وعده رییس جمهور یک هفته می‌گذرد ولی تا کنون مذاکرات آغاز نشده است.

عبدالله: صلح به معنای برگشت به عقب نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد