عبدالله-صلح-و-انتخابات-باعث-انکشاف-پایدار-در-کشور-می-شود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید که با تحقق پروسه های صلح و انتخابات به عنوان دو موضوع مهم امروز، هم به انکشاف پایدار می رسیم و هم از بحران کنونی نجات خواهیم یافت.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله ،رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز پنچشنبه( ۷ سنبله)  طی کنفرانس اهداف انکشاف پایدار گفت که صلح و انتخابات هر دو تاثیرات خوبی بر رشد و توسعه در کشور دارند.

آقای عبدالله با بیان این مطلب تصریح می کند که اگر انکشاف پایدار در عرصه های اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و سایر امورات در اولویت کار حکومت آینده نباشد، هیچ گونه امیداوری برای رشد و ترقی وجود ندارد.

عبدالله با این که انکشاف پایدار را تنها مربوط به بخش اقتصادی نمی داند، اظهار می دارد که اگر حکومت آینده نتواند انکشاف های پایدار در کشور را عملی سازد؛ در واقع هیچ دردی از مردم را دوا نکرده و حکومت ناکام خواهد بود.

رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید می کند؛ با این که کار انکشاف پایدار در ستوح مختلف نسبت به گذشته ها، روز به روز مشکل تر شده است اما راه های متعدی نیز برای حل این مشکلات روی دست می باشد.

وی همچنان علاوه کرد که در انکشاف پایدار تمامی شهروندان به شمول سکتورها و نهاد های خصوصی که شامل دانشگاه ها و ادارات می شود، نقش دارند و اگر هر کدام مسوولیت شان را به خوبی انجام دهند می توان به یک کشور توسعه یافته مبدل شویم.

در همین حال، مصطفی مستور؛ وزیر اقتصاد می گوید که چالش های زیادی فرا راه افعانستان وجود دارد که مانع می شود اهداف انکشافی و توسعه ای را دنبال نکند.

آقای مستور خاطر نشان ساخت که نبود و کمبود برق، گاز، سیستم آب رسانی درست و ده ها موارد دیگر که از جمله نیازهای اولیه مردم محسوب می شود، هنوز در افغانستان یک چالش است. بنابراین وظیفه همه مردم این است که هر کس به اندازه توانایی اش در انکشاف و توسعه پایدار در کشور سهم بگیرد.

وزیر اقتصاد یادآوری نمود که هنوز در افغانستان مشکل بیکاری و فقر بیداد می کند، سالانه ۲.۴ میلیون نفر دنبال کار هستند اما کار وجود ندارد و این یک چالش جدی برای نیروی کار در کشور است.

عبدالله: صلح و انتخابات باعث انکشاف پایدار در کشور می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد