عبدالله-طالبان-در-میز-گفت‌وگوهای-صلح-امتیاز-نمی-گیرند

رییس اجراییه حکومت حکومت وحدت ملی می گوید که طالبان با راه‌اندازی حملاتی مانند رویداد شهر کندز، نه‌تنها امتیازی در میز گفت‌وگوهای صلح به دست نخواهد آورد، بلکه بیش از پیش چهره خشن و تروریستی شان را بروز خواهند داد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت حکومت وحدت ملی، امروز یک شبنه(10، سنبله) با نشر اعلامیه گفته است که طالبان با راه‌اندازی حملاتی همانند حمله بر شهر قندز، نه‌تنها امتیازی در میز گفت‌وگوهای صلح به دست نخواهد آورد، بلکه بیش از پیش چهره خشن، جنگ‌افروز و تروریستی شان را بروز داده و در اذهان عمومی بدنام و منفور خواهد شد.

در پیام آقای عبدالله آمده است: "نیروهای امنیتی افغانستان، حمله وحشیانه شنبه‌شب طالبان بر شهر قندز را با شجاعت و پای‌مردی دفع کرده و تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد کرده‌اند."

وی افزوده که طالبان با کشتار غیرنظامیان و راه‌اندازی حملات گروهی، نشان داده‌اند که التزامی برای پایان خشونت‌ها و اعمال دهشت‌افگنانه ندارند.

عبدالله ضمن قدردانی از رهبری نیروهای دفاعی و امنیتی کشور خاطرنشان ساخته که با حضور در میدان جنگ، از تکرار فاجعه چهار سال پیش جلوگیری کردند.

در همین حال، رییس جمهور غنی نیز با نشر اعلامیه تصریح نموده است که طالبان با هدف قراردادن ساحات ملکی و مسکونی، مکان های عام المنفعه، سپر قراردادن مردم عام و آسیب رساندن به شهروندان، دشمنی خویش را با مردم این سرزمین و ارادۀ شان را برای دوام جنگ آشکار ساخته اند.

این درحالی است که گروه طالبان حوالی ساعت ۱:۰۰ بامداد روز (شنبه، ۹ سنبله) حملات تهاجمی‌شان بر شهر کندز را آغاز کرد.

عبدالله: طالبان در میز گفت‌وگوهای صلح امتیاز نمی گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد