عبدالله-طالبان-مذاکره-را-ترک-و-پیام-منفی-می‌دهند

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که طالبان میز مذاکره را ترک کرده و به مردم افغانستان پیام منفی میدهند.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون امور رسانه‌ها و آگاهی عامه‌ی شورای عالی مصالحه‌ی ملی، بعد از ظهر دیروز با حضور نهادهای بین‌المللی، فرهنگی، هنری، دولتی و مسؤولین رسانه‌ها گشایش یافت.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در این مراسم گفت که رسانه‌ها در پروسه‌ی مردم‌سالاری، امور زندگی و حفظ حقوق شهروندان نقش مثبت ایفا می‌کنند.
وی همچنان افزود که صلح یک آجندای قومی، شخصی و سیاسی نیست، بناً رسانه‌ها باید عملاً در پروسه‌ی صلح دخیل گردند.
آقای عبدالله ابراز نگرانی نمود که در حال حاضر طالبان میز مذاکره را ترک کرده و تنها حضور گروه تماس هیئت طالبان در دوحه نمی‌تواند به روند صلح کمک کند.

عبدالله از کشورهای تأثیرگذار، علاقمند و حامی پروسه‌ی صلح خواست که طالبان را برای بازگشت به میز مذاکره تشویق کنند. 

او تصریح نمود که تمام موضوعات باید از طریق میز مذاکره دنبال شوند و هیچ تصمیمی خارج از میز مذاکره مورد قبول مردم افغانستان نیست. وقتی میز مذاکره وجود دارد، بهانه‌ی نمی‌ماند که مسایل در جا های دیگر مطرح شوند. 

عبدالله گفت که با در نظر داشت سطح بلند خشونت‌ها، طالبان حاضر نیستند برای ۱-۳ ماه آتش بس تامین گردد تا مردم در فضای امن‌تر زندگی کنند، طالبان به مردم افغانستان پیام منفی میدهند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشت که بحث ایجاد اداره‌ی موقت یک تجربه موفق نیست. همچنان تشکیل حکومت عبوری نیز هدف نیست، زیرا ما می‌خواهیم روی آینده مطلوب مردم افغانستان توافق صورت بگیرد.

به گفته عبدالله؛ گاهی طالبان می‌گویند که با فلان شخص مشکل دارند و با دیگری نه. مسأله مشکل یک شخص نیست، بلکه خواست‌های مردم افغانستان و نمایندگان آنان است.  

این درحالی است که سناتور جمهوری‌خواه آمریکا می‌گوید که کشورش به فریب طالبان باور نخواهد کرد؛ زیرا طالبان به اساس توافقنامه‌ای‌که با آمریکا به امضا رسانیده، عمل نکرده‌اند.

عبدالله: طالبان مذاکره را ترک و پیام منفی می‌دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد