عبدالله-عبدالله-استقلال-افغانستان-را-در-قزاقستان-جشن-گرفت

از نودوهشتمین سالروز استرداد استقلال افغانستان، امروز (۲۸ اسد) با حضور دکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، در سفارت افغانستان در آستانه مرکز قزاقستان گرامی‌داشت به عمل آمد.

به گزارش افغان نیوز: در این مراسم، علاوه بر شماری از وزرای کابینۀ افغانستان، وزرای امور خارجه، معارف و علوم فن‌آوری قزاقستان، سفرا و دیپلومات‌های ده‌ها کشور اشتراک کرده بودند.

در آغاز، قدم‌شاه شهیم سفیر افغانستان در قزاقستان، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان گفت که مردم افغانستان برای به دست‌آوردن آزادی و استقلال مبارزه کردند و سرانجام 98 سال پیش در چنین روزی، آزادی و استقلال‌ خویش را به دست آوردند.

سپس، صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان، طی سخنانی گفت: خوشحال هستم که امروز جشن استقلال افغانستان را در کشور دوست قزاقستان و در شهر آستانه برپا می‌سازیم.

آقای ربانی از جمهوری قزاقستان به خاطر زمینه‌سازی برپایی جشن استقلال افغانستان و همچنان حضور دیپلومات‌های خارجی در این برنامه سپاس‌گزاری و امتنان کرد.

وزیر خارجۀ کشور، با شادباش گفتن سالروز استقلال افغانستان گفت که 98 سال پیش همزمان با گرفتن استقلال پروسۀ ریفورم و اصلاحات در کشور آغاز شد، اکنون تروریستان و حامیان‌ منطقه‌یی‌شان تلاش دارند که این روند را متوقف سازند.

آقای ربانی خطاب به گروه‌های هراس‌افگن گفت: از این‌جا به تروریستان اعلام می‌کنم که شما و حامیان منطقه‌یی‌تان به هدف نخواهید رسید. تروریستان نمی‌توانند ما را از رسیدن به اصلاحات بازدارند.

وزیر خارجۀ کشور با اشاره به قربانی‌ها و مبارزات مردم افغانستان در مقابل هراس‌افگنان گفت که ما در مبارزه با تروریسم شهید صلح پروفیسور استاد برهان‌الدین ربانی و قهرمان ملی شهید احمدشاه مسعود را از دست داده‌ایم.

در ادامه، غیرت عبدالرحمن‌اوف، وزیر خارجۀ جمهوری قزاقستان، ضمن تبریکی سالروز استقلال افغانستان گفت که افغانستان یک شریک بسیار مهم ما در بخش‌های تجارت، ترانزیت و اقتصاد است و ما مصمم هستیم که در بخش‌های ذکر شده همکاری‌های خویش را افزایش بخشیم.

وزیر خارجۀ قزاقستان گفت که مسوولان دو کشور امروز جلسۀ کمیسون بین‌الحکومتی اقتصادی - تجارتی را برپا کردند و پیشرفت‌هایی هم در این مورد داشتیم.

غیرت عبدالرحمن‌اوف افزود که قزاقستان خواهان امن و صلح در افغانستان است و از تلاش‌های سیاسی در راستای تأمین صلح حمایت می‌کند.

عبدالله عبدالله استقلال افغانستان را در قزاقستان جشن گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد