عبدالله-مذاکرات-باید-طبق-زمان‌بندی-پیش-برود

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در چهارمین نشست کمیتۀ رهبری این شورای، گفت که هیئت حکومت در گفتگو با طالبان از صلاحیت و اختیار کامل برخوردار بوده و مذاکرات باید طبق زمان‌بندی پیش برود.

به گزارش افغان نیوز: شورای عالی مصالحه ملی کشور، امروز شنبه(۲۰، جدی) با نشر اعلامیه گفته است که اعضای کمیتۀ رهبری،  دربارۀ رهنمود مذاکرات و مرحلۀ دوم گفت‌وگوهای صلح با تحریک طالبان بحث و گفت‌وگو کردند.

اعضای کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی پس از بحث‌ و تبادل نظر ضمن تأیید رهنمود گفتند که با پیشرفت در مذاکرات، جلسات کمیتۀ رهبری طبق لزوم‌دید با فاصله کم برگزار خواهد شد.

آقای عبدالله در این نشست خاطرنشان نموده که مرحله دوم مذاکرات صلح میان هیئت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان امروز در دوحه آغاز می‌شود و ما امیدواریم که مذاکرات طبق زمان‌بندی پیش برود.

وی با اشاره به ترکیب جامع و همه‌شمول هیئت مذاکره‌کننده تأکید کرد که هیئت جمهوری اسلامی افغانستان، از صلاحیت و اختیار کامل گفت‌وگو و بحث روی آجندای مذاکرات برخوردار بوده و کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی را در جریان مذاکرات قرار می‌دهد و در صورت نیاز به مشوره و تصمیم‌گیری دربارۀ موارد ضروری، به کمیتۀ رهبری شورا ی عالی مصالحه‌ی ملی مراجعه خواهند کرد.

اعضای کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی، بر وحدت و انسجام سیاسی در صف جمهوری اسلامی افغانستان، حفظ دست‌آوردهای ملی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور تأکید کرده و گفتند که تأمین صلح پایدار، باعزت، سراسری و افغانستان‌شمول خواست تمام اتباع کشور می‌باشد.

این درحالی است که پس از آغاز دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی و آمدن زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به کابل؛ زمزمه‌های تشکیل حکومت موقت برای رسیدن به صلح در میان سیاسیون کشور شکل گرفته است.
نهادهای جامعه مدنی، امروز شنبه در یک حرکت اعتراضی، تشکیل حکومت موقت را فروپاشی نظام کنونی و برگشت به دوره طالبانی دانسته و بر حفظ جمهوریت تاکید دارند. 

عبدالله: مذاکرات باید طبق زمان‌بندی پیش برود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد