عبدالله-مردم-طرفدار-صلح-اما-طالبان-بر-طبل-جنگ-می-کوبند

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تصریح نمود که مردم افغانستان همواره صدای‌شان را برای تأمین صلح در کشور بلند کرده اند اما طالبان با اعلام عملیات الفتح، مسوولیت ادامه جنگ را به عهده گرفتند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز دو شنبه(2، ثور) در نشست شورای وزیران گفت؛ با مشوره و صحبتی‌که با سران و سیاسیون کشور داشتیم، ما هنوز باورمند هستیم که موجودیت شورای عالی مصالحه، ما را برای رسیدن به صلح کمک می‌کند.

وی گفت که طالبان با اعلام عملیات الفتح، مسوولیت ادامه جنگ را به عهده گرفتند. اما با همه این‌ها بازهم مردم افغانستان صدای‌شان را برای تأمین صلح در کشور بلند کردند.

عبدالله ابراز داشت که نشست قطر متاسفانه به دلیل سوء مدیریت لغو شد و یک زمینه‌یی که برای بحث و گفتگو ایجاد شده بود، برهم خورد. بنابراین حکومت این آماده‌گی را دارد که در صورت فراهم شدن فرصت، نماینده‌گی خوب از دولت و مردم افغانستان نماید.

آقای عبدالله تصریح نمود که به صورت کل مردم افغانستان عزم و ارادۀ شان را برای تامین صلح و زنده‌گی آرام ثابت ساختند.

روز گذشته محمدعمر داوودزی، سخن‌گوی شورای رهبری مصالحه نیز در یک نشست خبری دلیل لغو نشست قطر را تناقض در ترکیب هیات گفت؛ زیرا لیستی که از سوی حکومت نهایی شده بود از طرف طالبان پذیرفته نشد و لیست دیگری از طرف قطر به حکومت افغانستان فرستاده شده بود.

رییس اجرایی در نشست شورای وزیران با اشاره به حمله گروه داعش بر وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، خاطرنشان کرد که گروه طالبان با اعلام عملیات الفتح مسوولیت کشتار و تحمیل جنگ و خشونت بر مردم افغانستان را بر‌عهده گرفته است.

این درحالی است که حمله روز شنبه، ۳۱ حمل، بر وزارت مخابرات که حدود ۲۰ نفر نظامی و غیرنظامی در آن کشته و زخمی شدند، با محکومیت ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

عبدالله: مردم طرفدار صلح اما طالبان بر طبل جنگ می کوبند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد