عبدالله-نور-خودش-استعفا-داده-است

عبدالله عبدلله، رئیس اجرایی افغانستان گفت: عطامحمد نور خودش استعفا را مطرح کرده و در مورد این که چه صحبت‌ها و وعده‌هایی شده، به خودشان ارتباط دارد که مسایل گذشته است.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران، صبح امروز( دوشنبه، ۴ جدی) گفت که در تمام تصامیم خود، منافع ملی کشور را مد نظر گرفته و در این رابطه فکر دراز مدت دارد و  اظهار نمود، چه در زمان‌های گذشته و در چه در زمان حکومت‌داری‌اش در مقام ریاست اجرایی، هیچ کاری خلافی را انجام نه‌داده‌است.

وی در واکنش به گفته‌های تند عطا محمد نور، والی پیشین ولایت بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفت که انزده روز قبل برای اولین بار موافقه کردم که این کار صورت بگیرد. قرار شد قبولی استعفا یک هفته بعدش اعلام شود. رهبری جمعیت با ما یکجای بودند... خودش (عطامحمد نور) استعفا را مطرح کرده، شرایط بوده یا نبوده، کار من نیست... من رئیس اجرایی هستم و خدمتکار همه. چه صحبت‌ها و وعده‌هایی شده به خودشان ارتباط دارد که مسایل گذشته است."

به گفته وی، قرار بود رهبران حزب جمعیت اسلامی در سفری که به بلخ داشتند این مسایل را در خلال یک هفته حل کنند اما وقتی از بلخ بازگشتند، نظرشان تغییر کرده بود.

رییس اجرایی در رابطه به جنجال‌های آخیر پیش‌آمده بین ارگ و والی پیشین بلخ می‌گوید که باید به این‌ مشکل‌، راه حل پیدا شود و باید به شکل مسالمت آمیز حل گردد؛ تا سلامتی و ثبات نظام از بین نرود.

آقای عبدالله درمورد این‌که عطا محمد نور گفته بود که عبدالله مار آستین است و دندان‌های را که بالایش تیز کرده‌است خواهد کشید، می‌گوید که متوجۀ داندان‌های خود هستم و از آن فقط برای چیزهای استفاده می‌کنم، که خداوند برای خوردن اعطا کرده‌است.

پس از تایید شدن منظوری استعفای آقای نور از سوی غنی، جنجال سیاسی بزرگ در کشور رقم خورده و  عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت می‌گوید که رییس جمهور در تصمیم خود تجدید نظر نماید، در غیر آن، هیچ‌گاهی از مقامش کنار نخواهد رفت.

عبدالله: نور خودش استعفا داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد