عبدالله-و-سفیر-اتحادیه-اروپا-در-مورد-صلح-گفتگو-کردند

پیری مایدون، سفیر و رئیس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان، دیروز شنبه (۳۰ حمل) با عبدالله عبدالله روی روند صلح و مبارزه با ویروس کرونا گفت‌وگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: پیری مایدون در یک پیام کوتاه در حساب تویترش نوشته است که وی با عبدالله عبدالله در مورد روند صلح افغانستان و مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا، صحبت کرده است.

آقای مایدون بدون ارائه جزئیات نوشته که در این ملاقات نظر اتحادیۀ اروپا را با آقای عبدالله در میان گذاشته است.

اتحادیه اروپا روز پنج شنبه هفته گذشته در یک اعلامیۀ مشترک با سفیر ناروی در کابل، از تمام جوانب سیاسی درگیر در مذاکرات صلح افغانستان خواست، حساسیت اوضاع را در نظر گرفته و به یک توافق برسند. در اعلامیه بر آغاز فوری روند صلح افغانستان تاکید شده است.

نمایندگان اتحادیۀ اروپا در افغانستان در این اعلامیه گفتند، در صورت عدم موجودیت یک گروه قدرتمند دولتی، حیات مردم افغانستان در معرض خطر جدی قرار گرفته، اعتبار نهادهای دموکراتیک داخلی آسیب دیده و متحدان اروپایی را نا امید می‌سازد.

پیری مایدون سفیر و رئیس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان بعد از دیدار با عبدالله عبدالله از طریق تویتر هم‌چنان نوشته: "در همچو شرایط اتحادیۀ اروپا به یک توافق پایدار بین همۀ جناح‌های سیاسی افغانستان که خواستار جمهوری اند، نیاز دارد."

وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریكا نیز روز پنج‌شنبه گفت: برای آغاز مذاكرات صلح، وی با طالبان و سایر جناح‌های دولتی و غیردولتی افغانستان مصروف گفت‌وگو است.

مایک پومپیو گفت: "این نه تنها به منفعت افغانستان، بلکه به نفع پاکستان و سایر کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی نیز است. زمان پایان دادن به این بحران فرا رسیده و نوبت افغانستان است که به سمت ثبات و پیشرفت حرکت کند."

وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریكا روز پنج‌شنبه در واشنگتن از طریق یک کنفرانس ویدیویی به خبرنگاران گفت، فکر می‌کند که پیشرفت حاصل شده و او با همۀ جوانب مطرح در سراسر منطقه کار می‌کند، تا با این روند همکاری کنند.

این در حالی است که تیم ثبات و همگرایی می‌گوید، یک طرح تازه‌ را آماده ساخته که به گفته این تیم، بحران‌های سیاسی موجود در افغانستان را حل خواهد کرد.

عبدالله و سفیر اتحادیه اروپا در مورد صلح گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد