عبدالله-و-غنی-از-افزایش-خشونت‌های-طالبان-نگران-اند

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در پیوند به رویداد تروریستی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور اعلام نموده اند که افزایش خشونت‌ها در کشور، روند مذاکرات صلح را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد‌.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه شورای عالی مصالحۀ ملی آمده است که با تأسف در جریان سفر به جمهوری اسلامی ایران آگاهی یافتیم که انفجار موتر بمب در نزدیکی فرماندهی پولیس ولایت غور، منجر به شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها تن از هم‌میهنان ما گردیده است.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که متاسفانه اکثر قربانیان این رویداد غم‌انگیز غیرنظامیان و مردم بی‌گناه بوده‌اند. هرگونه حمله به جان غیر نظامیان و ارتکاب قتل و خون‌ریزی، خلاف موازین اسلامی، انسانی و اخلاقی بوده و در هیچ آیینی جواز ندارد.

عبدالله می‌گوید: درحالی‌که گفت‌وگوهای صلح در دوحه جریان دارد، چنین حملاتی مغایر اصل تعهد به صلح و پایان جنگ و خشونت از راه گفت‌وگو است.

در اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی آمده است که افزایش حملات تروریستی و خشونت‌ها در کشور، روند مذاکرات صلح را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد‌.

وی ابراز امیدواری کرده که طرف‌های درگیر جنگ، مخصوصاً گروه طالبان حسن نیت شان را برای صلح و راه حل مسالمت آمیز در عمل ثابت بسازند و دست از کشتار غیرنظامیان در کشور بردارند.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه گفته است که هدف قراردادن هموطنان بی گناه ما، جنایت نابخشودنی است.

رییس جمهور غنی افزود که طالبان باید فرصت برای موفقیت پروسۀ صلح را ضایع نسازند و صدای دولت و مردم افغانستان را برای صلح و آتش بس، بشنوند.

این درحالی است که روز گذشته، در نتیجه انفجار یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده در نزدیک فرماندهی پولیس ولایت غور، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

عبدالله و غنی از افزایش خشونت‌های طالبان نگران اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد