عبدالله-و-غنی-حقوق-کابلیان-را-به-سایر-ولایات-توزیع-نمودند

شماری از شهروندان کابل با ابراز نگرانی از افزایش نفوس در این شهر می گویند که رئیس جمهور غنی و رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی نه تنها به وضعیت ما توجه نکردند بلکه حقوق کابلیان را به سایر ولایات توزیع نمودند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله نصیری آگاه سیاسی، امروز پنج شنبه(5، ثور) طی یک کنفرانس خبری تحت نام"اجماع بزگ کابلیان" گفت که شهروندان کابل با چالش های متعدد دست و پنجه نرم می کنند و این اجماع برای حل این مشکلات شکل گرفته است. زیرا ترویج فرهنگ های بیگانه باعث شده که فرهنگ اصلی کابلیان به فراموشی سپرده شود.

وی افزود؛ جمعیت بیش از حد در کابل از یک طرف زندگی شهروندان را با مشکل مواجه نموده و از سوی دیگر مکان های تاریخی در حال ویران شدن است که باید توجه جدی در این زمینه صورت گیرد.

آقای نصیری تصریح نمود که باشندگان اصلی کابل بیشتر از دو میلیون نیستند اما در حال حاضر دستکم 7 میلیون نفر در اینجا زندگی می کنند. بنابراین باید شهرداری کابل و دیگر مسئولین این شهر توسط خود کابلیان انتخاب شوند.

شالیزی دیدار یکی از بزرگان کابل در این اجماع گفت: این شورا برای گرفتن حقوق باشندگان کابل ایجاد شده است؛ زیرا کابلیان در طول تاریخ قربانی زیاد داده اند اما توجه مسئولین در این زمینه بسیار ناچیز بوده است. رئیس جمهور غنی و رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی نه تنها توجه نکردند بلکه حقوق کابلیان را به سایر ولایات توزیع نمودند.

یعقوب حیدری، والی کابل در این مورد گفت: عواید کابل در حال حاضر چهار میلیارد می باشد که باید ده برابر این رقم می بود اما به دلیل نبود افراد متخصص این مشکل وجود دارد.

حیدری گفت که شهر کابل گنجایش ۵۰۰ هزار نفر را دارد اما در حال حاضر حدود ۷ میلیون نفر نفوس داشته و در هر کیلومتر ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند؛ درحالیکه این رقم در هیچ شهر دنیا وجود ندارد. بنابراین رئیس جمهور باید توجه جدی به کابل کند و این توجه در سال های گذشته کم بوده است.

والی کابل تصریح نمود که بسیاری از زمین های عامه توسط بعضی غاصبین فروخته شده است و باید پس گرفته شود. بنابراین حکومت باید دو و نیم میلیون خانه مسکونی در ۵ سال آینده برای باشندگان کابل ایجاد کند.

عبدالله و غنی حقوق کابلیان را به سایر ولایات توزیع نمودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد