عبدالله-و-غنی-حکومت-را-به-اقوام-خویش-تقسیم-کرده-اند

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، رهبران حکومت وحدت ملی (اشرف غنی و دکتور عبدالله عبدالله) را به قومگرایی متهم کرده میگوید یکی قوم پشتون و دیگری قوم تاجیک را در ارگ جا سازی کرده اند.

به گزارش افغان خبر: تلویزیون یک  با نشر گزارشی  از زبان جنرال دوستم گفته که رهبران حکومت وحدت ملی قوم گرایی میکنند.

جنرال دوستم در مورد دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه میگوید که در تعیینات دولتی شایسته سالاری را در نظر نمیگیرد.

او افزود:" دکتور عبدالله عبدالله هر فرد که از قوم تاجیک باشد، در مورد شایسته سالاری و نام نیک اش در جامعه نمی اندیشد و در سمت های دولتی مقرر میکند".

وی در مورد قوم گرایی و عدم مدیریت رئیس جمهور غنی نیز سخن های زیادی دارد.

آقای دوستم در مورد غنی میگوید:" برای رئیس جمهورغنی کسی که پشتو گپ بزند خوب آدم است و کسی که پشتو گپ بزند از لوگر هم باشد بسیار خوب آدم است".

معاون اول ریاست جمهوری علاوه میکند که مدیریت رئیس جمهور در اخیتار سه نفر (معصوم استانکزی، محمد حنیف اتمر و سلام رحیمی) است.

در حال حاضر معصوم ستانکزی به عنوان رئیس عمومی امنیت ملی، محمد حنیف اتمر به عنوان مشاور شورای امنیت ملی و سلام رحیمی به عنوان رئیس اداره امور مصروف فعالیت هستند.

در این مورد جنرال دوستم میگوید:" سه فرد در حکومت معصوم استانکزی، اتمر و رحیمی اگر شیر را سیاه بگویند، رئیس جمهور نیز سیاه میگوید".

به گفته معاون اول ریاست جمهوری این افراد  در بین جامعه جایگاه ندارند و معصوم استانکزی که به عنوان رئیس عمومی امنیت ملی فعالیت میکند به حیث طالب شناخته میشود.

او افزود که بخشی از مردم، معصوم استانکزی را قاتل استاد ربانی میدانند و رئیس جمهور عاشق چشم و ابروی این فرد است که وی را در سمت ریاست عمومی امنیت ملی قرار داده است.

او همچنان در این گزارش تاکید کرده که حمله بر کاروان اش در سفر به فاریاب از سوی شورای امنیت طرح ریزی شده و کسانی از این میان به وی خبر داده است.

معاون اول رئیس جمهور بار ها از رهبران حکومت وحدت ملی شکایت کرده و این بار شکایت اش را با لفظ های تند و زننده تری بیان کرد.

 

 

عبدالله و غنی حکومت را به اقوام خویش تقسیم کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد