عبدالله-و-غنی-وعده‌های-پوچ-به-زنان-دادند

روند اصلاح طلبان افغانستان می‌گوید که حکومت و شورای عالی مصالحه ملی همواره شعار دادند اما وعده‌های شان را نسبت به حقوق زنان و کودکان به شکل لازم عملی نکرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ حسینه رفیع، معاون روند اصلاح طلبان افغانستان، امروز پنج‌شنبه( 24، سرطان ) در یک کنفرانس خبری گفت که تلفات زنان و کودکان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و قربانی اصلی جنگ و خشونت همواره زنان بوده اند.

بانو رفیع از جوانب درگیر جنگ خواست که در نبرد‌های شان به زندگی غیر نظامیان احترام و براساس معیار ها و قوانین بشری و بین‌المللی عمل کنند تا مردم ملکی بخصوص زنان و کودکان قربانی نشوند.

وی افزود: هم‌زمان با تشدید جنگ و ناامنی در سراسر کشور، خشونت‌ها علیه زنان و دختران نیز بیشتر شده و به‌ویژه زنانی که در مناطق تحت تسلط گروه طالبان نفس می‌کشند.

از سوی هم، فرحناز فرهت، فعال مدنی گفت که هر چند حکومت و شورای عالی مصالحه ملی همواره شعار دادند که حامی حقوق و مشارکت زنان در روند صلح هستند، اما وعده‌های شان را نتوانستند به شکل لازم عملی کنند.

او گفت که اگر دستاورد‌های دو دهه اخیر در روند صلح نادیده گرفته شود، زنان افغان در برابر ظلم و ستم خواهند ایستاد و از حق و حقوق شان دفاع خواهند کرد.

این درحالی است که طالبان حملات شان را طی ماه های اخیر در نقاط مختلف کشور تشدید بخشیده اند و بیشتر از صد ولسوالی را طی یک ماه به تصروف خود درآورده اند.

مسوول یوناما در افغانستان گفته است که تلفات غیر نظامیان در سه ماه نخست سال 2021 در مقایسه با عین زمان در سال گذشته، 29 فیصد افزایش یافته است. همچنان تلفات زنان 37 فیصد و کودکان 23 فیصد بیشتر شده است.

عبدالله و غنی وعده‌های پوچ به زنان دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد