عبدالله-و-غنی-پیروزی-حزب-لیبرال-کانادا-را-تبریک-گفتند

ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار افغانستان، پیروزی حزب لیبرال کانادا به رهبری جستن ترودو و انتخاب دوبارۀ وی را به عنوان صدراعظم کانادا، تبریک گفتند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پیروزی حزب لیبرال کانادا به رهبری جستن ترودو و انتخاب دوبارۀ وی را به عنوان صدراعظم کانادا، به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان تبریک گفت و برای آقای ترودو در امور آن کشور، آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهور غنی گفته است که تمرکز بیشتر ما روی گسترش هرچه بشتر روابط میان دو کشور خواهد بود. وی همچنان از همکاری های دوامدار کانادا با افغانستان در بخش های انکشافی، امنیتی و توانمند سازی زنان، ابراز امتنان کرد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز پیروزی حزب لیبرال به رهبری جستین ترودو و انتخاب وی را به عنوان صدر اعظم کانادا در انتخابات پارلمانی این کشور تبریک گفته و ابراز امیدواری نمود که روابط میان دو کشور تحت رهبری و زعامت آقای جستین ترودو بیش‌تر از پیش گسترش یابد.

عبدالله بعد از ظهر دیروز با آقای دیوید متکلف سفیر کانادا در افغانستان نیز ملاقات کرد و دو طرف در باره انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که بر اساس اعلام نتایج موقت انتخابات کانادا، حزب لیبرال جاستین ترودو موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان شده است.

پارلمان کانادا ۳۳۸ کرسی دارد. به‌رغم پیروزی حزب لیبرال در انتخابات کانادا، از شمار کرسی‌های این حزب کاسته شده و جاستین ترودو ناگزیر به تشکیل یک دولت اقلیت در کانادا است.

 

عبدالله و غنی پیروزی حزب لیبرال کانادا را تبریک گفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد