عبدالله-و-کرزی-از-تلاش-های-صلح-ابراز-امیدواری-کردند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و رییس جمهور پیشین کشور می گویند؛ امروزجای خوشی است که تلاش و عزم برای صلح کرده ایم و برای مردم افغانستان بزرگتر از این خوشحالی و امید وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در جلسه دیدار رییس جمهور غنی با هیأت اعزامی دولت به نشست قطر، گفت؛ امروزجای خوشی است که تلاش و عزم برای صلح کرده ایم و برای مردم افغانستان بزرگتر از این خوشحالی و امید وجود ندارد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: تلاش نمایید که در نشست با طالبان، راه برای صلح پیدا کنید، زیرا وظیفۀ ما ختم جنگ است.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه در این نشست گفت: جای خوشی است که هیأت دولت، قبل از رفتن به دوحه در اینجا باهم جلسه می‌کنند و هیأت متذکره از افغان‌ها نمایندگی خواهد کرد.

آقای عبدالله خطاب به نمایندگان افزود: به امید اینکه تلاش‌های شما، زمینۀ گفتگوهای رو در رو را فراهم کند. وی تصریح نمود که در این هیأت نمایندگان اقشار مختلف حضور دارند و همه به‌خاطر تأمین صلح پایدار و باعزت به نمایندگی از دولت و ملت افغانستان، در نشست دوحه اشتراک می‌کنند.

رییس جمهور غنی در این نشست تصریح نمود که از فرصت ملی، اسلامی، منطقوی و بین‌المللی برای تحقق صلح استفاده کنیم. زیرا صلح نماد جرأت و قوت است و هر اختلاف دنیایی راه حل دارد. صلح به‌خاطر این نمادِ قوت است که مردم فیصله می‌کند که کدام شرایط و حدود برای‌شان قابل قبول می‌باشد و با کدام‌ها مخالفت دارند. بنابراین آخرین تصمیم‌گیرندۀ صلح، ملت قهرمان افغانستان است.

این خوشبینی ها در حالی مطرح می شود که شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و چهرهای سیاسی می گویند که نشست قطر اگر با همین فهرست لشکرگونه اش باشد، نتیجه اش از همین حالا پیداست.

عبدالله و کرزی از تلاش های صلح ابراز امیدواری کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد