عبدالله-واگذاری-ولسوالی‌ها-به-طالبان،-پلان-شده-نیست

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که شرایط ناگوار است، اما ادعای مبنی بر اینکه ولسوالی‌ها از روی یک پلان به طالبان واگذار می‌شود، درست نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، روز گذشته در نشستی با شماری از رهبران جوان که از سوی نهاد فریدریش ایبرت برگزار شده بود، گفت: رهایی پی در پی ولسوالی‌ها از سوی نیروهای امنیتی جزء از پلان منظم نیست و ادعاهایی مبنی بر اینکه گویا از روی یک پلان به طالبان واگذار می‌شود درست نیست. 

به گفته وی؛ عوامل متعدد باعث می‌شود که نیروهای امنیتی ولسوالی‌ها و مناطق را رها کنند. با وجود این‌که سقوط پی هم ولسوالی‌ها، نگرانی‌های را در میان مردم ایجاد کرده است، اما مردم از نیروهای امنیتی خویش حمایت می‌کنند. 

عبدالله اعتراف کرد که شرایط ناگوار است، اما مسؤولیت همه‌ی ما است که بار سختی را بکشیم و از وضعیت موجود گذر کنیم.

وی همچنان با تأکید بر گفتگوهای صلح افزود: جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه‌ی جهانی متفق هستند که معضله فعلی افغانستان راه حل نظامی ندارد، اما طالبان تا هنوز هم قناعت نکرده اند.

آقای عبدالله با اشاره به اعلامیه‌ی علمای مسلمان درسعودی، گفت که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آخرین دلیل ادامه جنگ از میان رفت و یگانه راه حل دوام مذاکرات است.

این درحالی است که طی دو ماه گذشته، حدود ۲۰ ولسوالی به دست طالبان افتاده و این روند سبب نگرانی مردم شده است.

عبدالله: واگذاری ولسوالی‌ها به طالبان، پلان شده نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد