عبدالله-پیام-صلح-به-زبان-هنر،-موثر-و-ماندگار-است

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که میلیون‌ها تن از شهروندان افغانستان خواهان برقراری صلح هستند و انتقال پیام صلح‌خواهانۀ آنان به زبان هنر، رسا و موثر است.

به گزارش افغان نیوز: «کاروان هنری صلح برای همه» امروز (سه‌شنبه، 9 اسد) در کاخ سپیدار نمایش‌نامۀ زیبایی را در پیوند به صلح و آشتی در کشور اجرا کرد. این نمایش‌نامه از سوی گروه هنری تئاتر هرات و هنرمندان ولایات جوزجان و دایکندی اجرا گردید.

رییس اجراییه کشور که در جمع هنرمندان و فرهنگیان در قصر سپیدار سخن می‌زد، گفت که مشکلات چند دهۀ افغانستان در این نمایشنامه به خوبی تمثیل شده است. محتوا، سناریو و اجرای نمایشنامهٔ این گروه هنری فوق‌العاده بود.

دوکتور عبدالله عبدالله، ضمن قدردانی از اقدام کاروان هنری صلح برای همه گفت که پیام و محتوای نمایش‌نامه و احساس هنرمندان در اجرای پارچۀ تمثیلی ستودنی است.

رییس اجراییه کشور با بیان این‌که این‌بار خوشبختانه هنرمندان در زمینهٔ صلح‌خواهی پیش قدم شده‌اند، افزود که پیام هنرمندان و فرهنگیان کشور پیام استقامت، مبارزه و ایستاده‌گی است که مردم افغانستان را به آیندهٔ بهتر امیدوار می‌سازد.

عبدالله علاوه کرد که تحقق صلح آرزوی زن و مردم افغانستان است و فرزندان این کشور با خون‌‌شان از این سرزمین دفاع کرده‌اند.

رییس اجراییه کشور به گروه هنری تئاتر هرات اطمینان داد که به زودی هیأتی را به ولایت هرات می‌فرستد تا در زمینۀ احیا و بازسازی ساختمان تئاتر آن ولایت، اقدام لازم و عملی را روی دست گیرند.

آقای عبدالله خاطر نشان ساخت: جای امیدواری ا‌ست که هنوزهم ریشه‌های هنر تئاتر در افغانستان زنده است و نمایشنامۀ امروز، امیدواری ما را برای بارورشدن این هنر ارزشمند افزایش بخشید.

در اخیر، رییس اجراییه کشور با اهدای تقدیرنامه‌یی از زحمات و تلاش‌های گروه هنری تئاتر هرات و هنرمندان ولایات جوزجان و دایکندی، ابراز سپاس و امتنان کرد.

عبدالله: پیام صلح به زبان هنر، موثر و ماندگار است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد