عبدالله-پیچیدگی‌ها-وجود-دارد-اما-پروسۀ-صلح-به-نتیجه-می‌رسد

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، عصر دیروز در دیدار با هیئت اداری لویه جرگه مشورتی صلح در ارگ، گفت: علیرغم آنکه پروسۀ صلح پیچیدگی های خود را دارد، اما با توکل به خداوند(ج) به زودی به نتیجه دست خواهیم یافت.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله از زحمات و تلاش های کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح تشکر کرده، گفت که شما با وصف کمبود وقت، در مدت اندک برگزاری جرگه را ممکن ساختید. وی افزود که با اعضای لویه جرگه مشورتی صلح منحیث یک آدرس منظم، روابط و صحبت های دوامدار خواهد داشت.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت: علیرغم آنکه پروسۀ صلح پیچیدگی های خود را دارد، مگر با توکل به خداوند(ج) به زودی به نتیجه دست خواهیم یافت. وی افزود که برای تحقق پیشنهادات شما که مربوط شورای عالی مصالحه ملی می شود، غور خواهیم کرد.

وی افزود که وحدت ضامن موفقیت ماست و فردا در این زمینه گام های مهم برداشته خواهد شد و از رئیس جمهور تشکر که زمینۀ برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح را فراهم نموده است.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز خاطرنشان کرد که قطعنامه لویه جرگه مشورتی گذشته، خط مشی ما بود و ۹۰ در صد عملی شده و این برای ما افتخار می باشد، زیرا در شرایط دشوار نیت و ارادۀ ما را در راستای صلح ثابت نموده است.

آقای غنی گفت که جرگه ها همیشه مانع خونریزی شده و ثبات نظام اجتماعی در آن مطرح بوده و کارهای دشوار را ممکن ساخته است. این لویه جرگه مشورتی صلح، تداوم جرگه گذشته است.

این درحالی است که گروه طالبان، برگزاری لویه‌جرگۀ مشورتی را از سوی حکومت به مثابۀ ایجاد موانع بر سر راه صلح توصیف کرده و گفته است که چنین جرگه "حیثیت قانونی" ندارد.

عبدالله: پیچیدگی‌ها وجود دارد اما پروسۀ صلح به نتیجه می‌رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد