عبدالله-پیکارهای-انتخاباتی-نباید-مانع-خدمت‌رسانی-شود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید داشت که تا چند روز دیگر پیکارهای انتخاباتی رسماً شروع می‌شود و باید ادارات و نهادهای دولتی در امر خدمت رساني به شهروندان توجه جدی نمایند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، نا وقت روز گذشته در جلسه کمیتۀ اجرایی بیجاشده‌گان و عودت کننده‌گان گفت: تا چند روز دیگر پیکارهای انتخاباتی رسماً شروع می‌شود و باید ادارات و نهادهای دولتی در امر خدمت رساني به شهروندان توجه جدی نمایند.

رییس اجراییه ضمن سپاس‌گزاری از فعالیت‌های کمیته، اعضای مشترک و نهادهای مربوط گفت که در این بخش کارها را از صفر شروع کردیم، حال به جایي رسیده‌ایم که بايد پالیسی‌ها و استراتیژی‌های فراهم شده عملیاتی شوند.

در ادامه از ایجاد کمپ موقت برای بیجاشده‌گان در ولایت هرات گزارش شد. 30 هزار تن در این ولایت به اثر حوادث طبیعی و جنگ‌ها بیجا شده‌اند. کمپ موقت در زمین که مربوط وزارت حج و اوقاف است ساخته می‌شود و به دلیل عدم امضا شدن تفاهم‌نامه میان وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان و وزارت حج و اوقاف به تأخیر افتاده بود.

رییس اجراییه هدایت داد که اعضای ارشد کمیته به زودی جلسۀ مشترک بگیرند و این مشکلات را حل نمایند تا ساخت کمپ پیش از شروع فصل سرما تمام شود.

در بخش دیگر جلسه پلان پاسخ‌دهی و ادغام 2019 عودت‌ کننده‌گان نیز به بحث گذاشته شد و نهایی گردید. طبق گزارش وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان اکنون بیش از 5 میلیون تن از شهروندان افغانستان در پاکستان و ایران پناهنده‌اند. 2.4 میلیون آنها با مدرک و 2.3 میلیون دیگر شان بدون مدرک هستند. این پلان سازوکارهای لازم را برای برگشت و ادغام آنان در جامعه در نظر گرفته است.

رییس اجراییه به وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان و نهادهای مربوط و همکار هدایت داد که هرچه زودتر برای عملی شدن این پلان گام‌های جدی و علمی بردارند.

در پایان در بارۀ ایجاد کود بودجوی مشخص از سوی ادارات جهت رسیده‌گی به مشکلات مهاجرین، بیجاشده‌گان و عودت کننده‌گان به بحث گرفته شد.

پس از بحث مفصل دوکتور عبدالله عبدالله به اعضای کمیته دستور داد که این موضوع نیز در نشست اعضای ارشد کمیته سنجش گردد تا تهیۀ بودجه از منابع داخلی و خارجی مشخص شود.

عبدالله: پیکارهای انتخاباتی نباید مانع خدمت‌رسانی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد