عبدالله-کرسی-های-پارلمانی-را-تقسیم-بندی-نکرده-ایم

عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران گفت: ضمن اینکه تقسیم شدن کرسی‌های شورای ملی را میان رهبران حکومت وحدت ملی رد می‌کنم با سر بلند می‌گویم که از هیچ کسی حمایت مالی نکرده‌ام.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز دو شنبه(30، میزان) در نشست شورای وزیران گفت که به رغم ناخرسندی‌ها از انتخابات گذشته، شهروندان کشور در 32 ولایت به پای صندوق‌های رأی رفتند و این پروسۀ ملی را پیروز ساختند و طالبان و تفکر طالبانی نه‌گفتند و ثابت ساختند که متوجه حقوق شان هستند.

رییس اجراییه افزود: بایومتریک شدن رای‌دهنده‌گان به منظور شفافیت انتخابات یک گام مثبت است؛ اما نارسای‌های که وجود داشت، کمیسیون مستقل انتخابات این نارسای‌ها را پذیرفت و از این بابت عذر خواهی نیز کرد. اما با وجود این نارسای‌ها شهروندان با اراده کامل و عزم راسخ از محاسن‌سفیدان تا نوجوانان واجد شرایط رأی دهی، زنان و مردان همه با آگاهی تمام سهم بزرگ در این پروسۀ ملی گرفتند و انتظار دارند که از آرای پاک و شفاف شان پاسداری شود. بنابراین حکومت، کمیسیون‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر انتخابات و جامعه جهانی همه مسؤولیت داریم که انتظارات بر حق مردم را برآورده سازیم و نارسای‌های موجود را جبران کنیم.

وی گفت: شایعاتی وجود دارد که کرسی‌های شورای ملی از پیش میان رهبران حکومت وحدت ملی تقسیم شده‌است. ضمن اینکه این شایعه را رد می‌کنم با سر بلند می‌گویم با وجود انتظارات شماری از نامزدان، از هیچ کسی حمایت مالی نکرده‌ام جز حمایت معنوی از خود پروسه؛ اما این اصل متأسفانه در نزد همه رعایت نشده‌است. اسنادی وجود دارد که کسانی پول پرداختند و تلاش کردند که افراد مورد نظر خود را موفق سازند. ما همه مسؤولیت داریم که از آرای شهروندان کشور که با وجود تهدیدهای خطرناک در انتخابات اشتراک کردند پاسداری کنیم.

این درحالی است که شماری از نمایندگان احزاب سیاسی با ابراز نگرانی اعلام کردند؛ انتخابات پارلمانی از سوی هرکس و هر نهادی که سازماندهی شده باشد، کمیسیون انتخابات در برابر این تخطی ها باید پاسخگو باشد.

عبدالله: کرسی های پارلمانی را تقسیم بندی نکرده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد