عبدالله-کشور-به-سوی-روشنایی-در-حرکت-است

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در هشتمین دور فراغت دانشجویان انستیتوت اداره و حسابداری نسوان گفت: آینده کشور به سوی روشنایی در حرکت است و حکومت تمام تلاش خود را میکند تا زمینه کار برای افراد تحصیل کرده فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  ساختمان انستیتوت اداره و حسابداری نسوان، امروز (پنج شنبه 23 حمل) توسط داکترعبدالله عبدالله، رییس اجراییه و وزیر معارف و سفیر کشور ترکیه در کابل رسمآ افتتاح شد.

تعمیرانستیتوت اداره و حسابداری نسوان،  22صنف درسی، 2 صنف کامپیوترلب، یک جمنازیوم ورزشی و یک اداره دارد که توسط کشور ترکیه ساخته شده است.

همزمان با افتتاح این تعمیر، 170 تن از دختران دانشجو به سطح چهارده پاس نیز سند فراغت شان را از انستیتوت اداره و حسابداری نسوان بدست آوردند.

داکترعبدالله عبدالله گفت: آینده کشور به سوی نور و روشنایی در حرکت است. اگر کوردلان مکتب و دانشگاه را خراب می کنند کسانی نیز هستند که در راستایی شگوفایی استعداد های جوانان کار می کنند، مکتب می سازند و انستیتوت و دانشگاه جور می کنند.

وی افزود: ما با سفیر ترکیه درباره  دانشگاه مولانا جلال الدین محمد بلخی ویژه زنان صحبت کردیم و در آینده نزدیک کار آن نیز آغاز خواهد شد.

رئیس اجرایی با بیان اینکه امسال سال معارف نامگذاری شده، گفت: حکومت مسوولیت اساسی خود می دانند که در خدمت مردم و معارف افغانستان باشند.

عبدالله عبدالله از کم کاری درمدیریت قبلی وزارت معارف انتقاد کرده گفت: یک طرف ذهنیت این است که نباید دختران درس بخوانند و یک طرف دیگر مسوولیت بزرگ به دوش دختران است و انتخاب خوب و بد امروز روشن است.

محمد میروس بلخی، سرپرست وزارت معارف گفت: امسال وزارت معارف امتیاز حمایت رهبران حکومت وحدت ملی را همرا خود دارند، وقتی این حمایت باشند ما هم با مسوولیت در راستایی پیشرفت این وزارت خانه کار خواهیم کرد.

سرپرست جدید وزارت معارف می گوید: ما تا هنوز متعلمین کارکشته و موفق را به جامعه تقدیم کرده نتوانستیم و در این قسمت ضعف های زیاد وجود دارد.

رحیل محمد فرملی، معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف گفت: ما نیاز به زمین  یک لیله دخترانه داریم که کشور ترکیه در قسمت ساخت آن به ما کمک می کند.

آقای فرملی از رئیس اجراییه کشور خواست که در قمست تخصص زمین برای لیله دخترانه و برداشتن مستری  خانه ها از کنار انستیتوت اداره و حسابداری  که اخلال در تدریس دارند، همکاری کنند.

آروزن آرطغول، سفیر کشور ترکیه در افغانستان گفت: ما بیشترین کمک های تعلیمی و تحصیلی را برای افغانستان کردیم و این کمک های ما همچنان  ادامه دارند.

در یک و نیم دهه اخیر، معارف و تحصیلات عالی از کمیت بالای برخورد است و هرسال صد های جوان از دانشگاه ها و انستیتوت ها فارغ می شوند اما نبود فرصت کاری در کشور تمام آرزو های آنها را به برف روی آفتاب تبدیل می کنند که در حال آب شدن است.

عبدالله: کشور به سوی روشنایی در حرکت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد