عبدالله-گروه-طالبان-را-به-آتش‌بس-دعوت-کرد

رییس شورای مصالحه ملی در نخستین نشست کمیته رهبری این شورا خشونت‌ها را مانع اصلی رسیدن به صلح خوانده و گفت که رفتن به میز مذاکرات در شرایط کنونی بیشتر از هر وقت دیگر نیاز به اجماع سیاسی و اتحاد دارد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی، امروز شنبه( ۱۵، قوس) در نخستین نشست کمیته رهبری این شورا گفت که حکومت افغانستان حاضر به آتش‌بس فوری است و از هیات مذاکره کننده طالبان نیز می‌خواهیم که در راستای پایان خشونت‌ها اقدام جدی نمایند.

رییس شورای مصالحه ملی تاکید کرد که به پروسه صلح نباید نگاه منفعت طلبانه وجود داشته باشد؛ زیرا ادامه جنگ به نفع هیچ طرفی نیست.

عبدالله گفت که اراده سیاسی برای رسیدن به صلح و پایان جنگ به وجود آمده و از مردم افغانستان می‌خواهیم که مانند گذشته برای رسیدن به صلح همکاری جدی نماید.

او افزود که مردم افغانستان قربانی‌های زیادی در راه رسیدن به صلح پرداخته اند و رهایی ۵ هزار زندانی گروه طالبان نشان داد که آنان حاضر به پرداخت هزینه سنگین شده اند.

به باور رییس شورای مصالحه ملی؛ همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی در پروسه صلح نیاز اساسی است و هم اکنون یک اجماع منطقه‌ای و جهانی نیز وجود دارد.

آقای عبدالله در مورد گفتگو با طالبان در قطر گفت که هیات مذاکره کننده حکومت در هشتاد روز گذشته نشان داد که تعهد جدی به صلح و منافع ملی افغانستان دارد و این هیات همه شمول و تصویر جامع از مردم افغانستان است.

اشرف عنی، رییس جمهور کشور نیز در افتتاح نشست کمیته رهبری شورای مصالحه ملی گفت که هیات مذاکره کننده با اتحاد تمام، مرحله نخست گفتگوهای بین‌الافغانی را پیش برد و روی کارشیوه پیشبرد مذاکرات بین‌الافغانی به توافق رسید و اکنون مرحله دوم مذاکرات آغاز شده است.

آقای غنی تاکید کرد که مشوره با هیات مذاکره کننده حکومت دوامدار است و شرایط در حال تغییر است. بنابراین شرایط باید مدیریت درست و واضح شود.

این درحالی است که پس از ماه‌ها انتظار، نشست افتتاحیه‌ای کمیتهٔ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان امروز (شنبه ۱۵ قوس) در کابل برگزار شد.

عبدالله گروه طالبان را به آتش‌بس دعوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد