عبدالکبیر-ا-ا-قادر-به-مهار-هواپیمای‌های-بی‌سرنشین-نیست

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا می‌گوید که ا.ا به دلیل نداشتن امکانات هوایی قادر به مهار گشت‌زنی هواپیمای‌های بی‌سرنشین نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، در نشست مردمی در ولایت پنجشیر گفت که حکومت سرپرست به دلیل نداشتن امکانات هوایی، قادر به کنترل گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین نیست.

بر اساس گزارش‌ها، طی کمتر از دو هفته، آسمان ولایت‌های پنجشیر، قندهار و نیمروز نیز شاهد گشت هواپیماهای بدون سرنشین بوده است. «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت سرپرست نیز پیش‌تر با انتقاد از نقض حریم هوایی افغانستان گفته بود بارها به امریکا اعتراض شده است و باید این کشور آن را جدی بگیرد.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این نشست افزود که امارت اسلامی پس از حاکمیت دوباره، عفو عمومی اعلام کرده و به آن پایبند است.
 عبدالکبیر همچنان گفته است که اشخاص و چهره‌های سیاسی و مردمی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اگر به کشور بازگردند، حکومت سرپرست به طور کامل از آن‌ها حمایت می‌کند.
در همین حال، حافظ محمد آغا حکیم، والی ولایت پنجشیر در گردهمایی مردمی در این ولایت گفت، کمیسیونی برای رسیدگی فوری به شکایات مردم پنجشیر ایجاد شده است.
او می‌گوید که هماهنگی کامل بین ادارات در این‌ ولایت وجود دارد و خدمت مردم را می‌کند.
آغا حکیم می‌گوید که یک کمیسیون حل منازاعات را در این ولایت ایجاد کرده و این کمیسیون بسیاری از خصومت‌ها و دشمنی‌های دیرینه‌ی مردم حل کرده است.
به گفته‌ی والی این ولایت ریاست استخبارت و قومندانی امنیه این ولایت بعد از هر ۱۵ روز تشکیل جلسه می‌دهند و از امنیت ولایت پنجشیر اطمینان داد.
 آغا حکیم، والی پنجشیر گفت، رمز پیروزی مجاهدین امارت اسلامی در وحدت صف بود.
 خالد حنفی، وزیر امر به‌معروف و نهی از منکر در  این گردهمایی گفت، ملت پنجشیر دیگر فريب مغرضین و ثروت‌اندوزان را نمی‌خورند و جان‌بازانه در کنار نظام اسلامی خود می‌ایستند.
آقای حنفی افزود، نزدیک به سه‌هزار باشنده پنجشیر در ادارات نظامی و‌ ملکی تعیین شده‌اند.
 حنفی تصریح کرد، منکرات در افغانستان به صفر رسیده است و افزود، طی نزدیک به سه سال حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان تمام دستورالعمل‌ها و پالیسی‌ها مطابق فرامین اسلامی صادر شده است.

عبدالکبیر: ا.ا قادر به مهار هواپیمای‌های بی‌سرنشین نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد