عبدالکبیر-از-موقف-روسیه-و-چین-در-قبال-افغانستان-استقبال-کرد

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان از موقف چین و روسیه در تعامل با امارت اسلامی استقبال کرده و می‌گویند که تعامل مثبت با امارت اسلامی، منطقه و جهان را به ثبات و امنیت سوق خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا روز یک‌شنبه، ۳۱ سرطان در مراسم اعلام نتایج کانکور ۱۴۰۳ گفت که از موقف چین و روسیه برای تعامل با امارت اسلامی استقبال می‌کند.
مولوی کبیر افزود که تعامل مثبت با امارت اسلامی، منطقه و جهان را به ثبات و امنیت سوق خواهد داد و بار دیگر تاکید کرد که خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

او در این مراسم تاکید کرد که امارت اسلامی براساس سیاست اقتصادمحور خود تلاش می‌کنند با کشورهای همسایه و منطقه مناسبات نیک داشته باشند و گفت که این موقف نباید ضعف حکومت سرپرست تلقی شود.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این مراسم به گونه مشخص از هیچ کشوری نام نبرد اما؛ گفت که برخی از کشورها در تلاش‌اند تا در برابر حکومت سرپرست افغانستان تبلیغات منفی راه‌اندازی کنند.

این مقام امارت اسلامی در بخشی از سخنانش که روابط امارت اسلامی با کشورهای منطقه و جهان در حال افزایش است و حکومت سرپرست تلاش دارد تا با جهان روابط دیپلوماتیک عادی داشته باشد.

مولوی عبدالکبیر افزود که هم‌اکنون ۴۰ نمایندگی سیاسی ا.ا در بیرون از افغانستان فعالیت دارند.

در همین رابطه، کارشناسان مسایل سیاسی می‌گویند که روابط و تعامل افغانستان با کشورهای ابرقدرت جهان به نفع افغانستان است و این امر می‌تواند مشکلات کشور را حل نماید.

عزیز معارج، کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید که داشتن روابط و تعامل با کشورهای ابرقدرت جهان از جمله چین و روسیه به نفع افغانستان است.

آقای معارج افزود که تعامل با کشورهای جهان می‌تواند مشکلات از لحاظ سیاسی، تجاری و صنعتی افغانستان را حل کند.

او با بیان این که شماری از کشورهای جهان در تلاش‌اند تا در برابر حکومت سرپرست افغانستان تبلیغات منفی راه‌اندازی کند، گفت که باید مقام‌های ا.ا از این کشورها نام برده و مردم افغانستان آگاهی پیدا کنند.

از سوی هم، محمد باقر محسنی، آگاه مسایل سیاسی و استاد دانشگاه در این مورد می‌گوید که باید حکومت سرپرست افغانستان به خواسته‌های جامعه جهانی احترام گذشته و به تشکیل حکومت همه شمول، رعایت مسایل حقوق بشری، بازگشایی دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها بروی دختران و حمایت نکردن گروهای تروریستی در افغانستان تلاش نمایند.

آقای محسنی افزود که روابط سیاسی و اقتصادی برخی کشورها با حکومت سرپرست افغانستان بر اساس منافع خودشان است.

این اظهارات از سوی مقام‌های حکومت سرپرست در حالی مطرح می‌شود که روز جمعه، هفته گذشته ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مدعی شده بود که گروه حافظ گل بهادر، فرمانده تی‌تی‌پی حملاتش را علیه نیروهای امنیتی این کشور در افغانستان برنامه‌ریزی می‌کند.

عبدالکبیر از موقف روسیه و چین در قبال افغانستان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد