عبدالکبیر-داعش-در-افغانستان-سرکوب-شده-است

به دنبال نگرانی‌ کشورهای جهان از حضور داعش درافغانستان معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر کشور ناروی گفته است که حضورداعش در افغانستان به صفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوزٰ؛ مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امروز ( چهارشنبه، 8 حمل) در دیدار با پاول کلومن بیکین، سفیر ناروی برای افغانستان گفته است که حضور داعش در افغانستان به صفر رسیده است.

آقای عبدالکبیر در این دیدار تاکید کرده است که داعش در افغانستان سرکوب شده و قدرت خود را از دست داده‌است و این گروه برای کشورهای جهان از خاک افغانستان هیچ تهدیدی نیست.

او گفته است که امارت اسلامی در پرتو منافع ملی و سیاست متوازن خود، خواهان تعامل مثبت با همه قدرت‌های جهان است و در حال‌حاضر هزاران زن افغان مصروف کار در اداره‌های دولتی و خصوصی اند و صدای مردم از هر قشر جامعه نیز شنیده می‌شود.

آقای پاول کلومن بیکین، سفیر ناروی برای افغانستان در این دیدار گفته است از دست‌آورد‌های امارت اسلامی در زمینه‌ محو فساد، تامین امنیت، از بین بردن مواد مخدر و دیگر زمینه‌ها قردردانی نموده و گفته است که کشورش از مخالفان امارت اسلامی حمایت نمی‌کند و این کشور خواهان تعامل مثبت با امارت اسلامی است.

در همین رابطه، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا نیز گفته است که داعش در افغانستان کاملاً سرکوب گردیده و توان سرباز گیری را ندارد او تاکید کرده است که بعضی از نهادهای جهانی مصروف کمپاین کردن به نفع داعش است و آن‌را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داده بود که گروه‌های تروریستی در افغانستان نیز دلیل وخامت اوضاع امنیتی منطقه خوانده شده است.

در این گزارش همچنان آمده است که ارزیابی برخی از اعضای شورای امنیت نشان می‌دهد که افغانستان و آفریقا مکان‌های مناسبی برای تغییر مرکز رهبر جدید گروه داعش هستند و ظاهراً پیشرفت‌هایی در این زمینه نیز صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، ثناالله غفاری، رییس شاخه داعش نیز نام برده شده است که بر اساس اطلاعات این شورا، وی زنده است و احتمالاً در ولایت کنر زندگی می‌کند.

شورای امنیت می‌گوید که دستیابی داعش به تسلیحات گسترده در افغانستان، خاورمیانه و آفریقا ابراز نگرانی شده است و به نقل از تعدادی از کشورها آمده است که پس از حاکمیت ا.ا در افغانستان، سلاح‌های باقی مانده در این کشور در حال منتقل شدن هستند.

بر اساس گزارش، گروه داعش این تسلیحات را از تحریک طالبان پاکستانی دریافت کرده و یا برای دریافت آن تلاش کرده است.

در هفدهمین گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد هم آمده بود که شاخۀ خراسان گروه داعش توانایی‌های عملیاتی خود را در افغانستان افزایش داده و تعداد شبه‌نظامیان و اعضای خانواده‌های آنها به ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر می‌رسد.

ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم گفته بود که اوضاع امنیتی در افغانستان جدی است و افزون بر داعش، حدود ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت دارند.

عبدالکبیر: داعش در افغانستان سرکوب شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد