عبدالکبیر-فقر-و-بی‌کاری-میراث-حکومت-پشین-است

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا ا.ا در دیدار با رییس بخش آسیایی کمشنری عالی سازمان ملل متحد می‌گوید که فقر و بی‌کاری میراث حکومت پیشین افغانستان است و ا.ا توان حل این مشکلات شهروندان را ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ در خبرنامه ارگ ا.ا نگاشته شده است که مولوی عبدالکبیر این اظهارات را در دیدار با های‌کیونگ جون، رییس بخش آسیایی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان بیان کرده است.

به گفته معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، از بین بردن فقر و گرسنه‌گی در کشور به زمان و امکانات بیشتر نیاز دارد. وی خواستار کمک‌های جهان در این زمینه شد.

بر اساس خبرنامه، معاون سیاسی رییس‌الوزرای با اشاره به مهاجرت‌های غیرقانونی شهروندان افغان به ایران و پاکستان افزوده است که نهادهای بین‌المللی با نشر گزارش‌های «نادرست» از وضعیت افغانستان، سبب تشویق مردم به مهاجرت غیرقانونی شده‌اند.

مولوی عبدالکبیر تاکید کرد که پناه‌جویان افغان از ایران و پاکستان به‌گونه اجباری اخراج شده‌اند.

در همین رابطه خانم کیونگ جون در این دیدار خاطرنشان کرد که بازگشت کننده‌گان افغان از ایران و پاکستان با شرایط دشواری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: «بازگشت کننده‌گان با فقر و بی‌کاری روبه‌رو هستند، خشک‌سالی و سایر رویدادهای طبیعی نیز زنده‌گی آنان را تهدید می‌کند».

این مقام سازمان ملل خواستار همکاری حکومت سرپرست و نهادهای بین‌المللی در زمینه کاریابی و رفع نیازهای آموزشی، صحی و سرپناه به بازگشت کننده‌گان شده است.

این درحالی است که وزارت اقتصاد ا.ا در خبرنامه‌ای گفته است که دین محمد حنیف، سرپرست این وزارت با های کیونگ جون رییس عمومی دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای آسیا و اقیانوسیه و هیات همراه‌اش دیدار و گفتگو کرده است.

در این خبرنامه آمده است که آقای حنیف به همکاری و هماهنگی نهادهای مددرسان با اداره‌های سکتوری به هدف اجرای پروژه‌ها به افراد نیازمند و مناطق آسیب‌پذیر تاکید کرده است.

بر بنیاد این خبرنامه، خانم جون از تداوم کمک‌های بشری به مهاجران بازگشت‌کننده به کشور اطمینان داده و تاکید کرده است که این سازمان کمک‌های بشری خود را برای پناهندگان افزایش می‌دهد.

در خبرنامه‌آمده است که در این دیدار درباره، بهبود عرضه خدمات و تسریع فعالیت‌ کمک‌های بشری و انکشافی برای عودت کننده‌ها و مهاجرانی که از کشورهای همسایه به افغانستان باز می‌گردند گفتگو شده است.

عبدالکبیر: فقر و بی‌کاری میراث حکومت پشین است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد