عدم-آگاهی-دهی،-پروسه-انتخاب-را-به-بحران-می-کشاند

برخی از نمایندگان مجلس به این باور اند که عدم آگاهی دهی و اطلاع رسانی دقیق از روند ثبت نام در انتخابات، پروسه را به بحران مواجه خواهد کرد، زیرا روش کمیسیون های انتخاباتی برای مردم، کاملا جدید و نا آشنا می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان، امروز چهارشنبه( ۲۹- حمل) در کابل، طی نشستی، گفت:" روش و برنامه کمیسیون های انتخاباتی جهت ثبت نام و تشویق شهروندان در پروسه انتخابات،  کاملا جدید و نا آشنا می باشد، اگر روند چنین ادامه یابد وضعیت انتخابات به بحران کشانیده خواهد شد."

وی تاکید داشت که مسولین و کارمندان کمیسیون امور انتخاباتی، باید مردم را از پروسه ثبت نام و سهم گیری آنان در انتخابات آگاه سازد تا مردم با علاقه مندی خاص و  اعتماد کامل در این پروسه اشتراک نمایند.

غلام حسین ناصری، یکتن از نمایندگان مردم در مصاحبه اختصاصی با خبر نگار افغان نیوز گفت:"  حدود ۲ میلیون نفر در انتخابات شرکت خواهند کرد، در حالیکه بیش از ۱۰ میلیون واجد شرائط در انتخاب داریم، اگر روند به این حالت پیش برود، قطعا با انتخابات چالش بر انگیز و غیر مشروع مواجه خواهیم شد."

ناصری افزود، کمیسیون مستقل انتخابات یک روند پیچیده و جدیدی را در پیش گرفته که برای مردم و حتی کارمندان کمیسیون مجهول است. او گفت،  عدم آگاهی شهرواندان عادی از این روند یکطرف مسئله؛ اما نمایندگان مردم از روند ثبت نام رای دهندگان آگاهی نداشته و چیزی را نمی فهمند.

 وی خاطرنشان ساخت، جهت اشتراک و ثبت نام شهروندان از سوی کارمندان کمیسیون هیچ گونه آگاهی عامه صورت نگرفته است.

آقای ناصری تاکید دارد که حکومت باید با کمیسیون مستقل انتخابات در جهت تامین امنیت مراکز رای دهندگان همکاری نماید و کمیسیون انتخابات نیز اطلاع رسانی و آگاهی دهی شان را افزایش دهد.

 ازسوی هم نادرشاه بهر، یکتن از نمایندگان مردم در مجلس گفت:" مراکز رای دهی در ولایت غور امنیت ندارند و کارمندان کمیسیون تحت تهدید شدید امنیتی از سوی طالبن قرار دارند."

وی افزود،  دو روز قبل،  کارمندان پروسه ثبت نام انتخابات و دو تن از نیروهای امنیتی شان توسط مخالفان مسلح کشته شدند.

 این درحالی است که شماری از نمایندگان و مردم شاکی از این هستند که تا اکنون حدود ۲۴ هزار نفر جهت اشتراک در انتخابات ثبت نام نموده اند، اگر وضعیت چنین ادامه یابد، انتخابات به بحران کشانیده خواهد شد.

عدم آگاهی دهی، پروسه انتخاب را به بحران می کشاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد