عدم-برگزاری-انتخابات؛-برای-حکومت-ناکامی-محسوب-می-شود

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا، انتخابات در افغانستان را یک دست آورد بزرگ برای حکومت و جامعه جهانی خواند.

به گزارش افغان نیوز: آلِس ویلز، سرپرست معاونت وزارت خارجه امریکا و سرپرست نماینده فوق العاده امریکا در امور افغانستان و پاکستان، قبل با استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، دیدار و گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور، ایالات متحده را یکی از شرکای کلیدی افغانستان خوانده گفت که دو کشور در عرصه مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی مأموریت مشترک دارند.

معاون رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه هرچه زود استراتژی جدید امریکا در قبال افغانستان، نهایی گردد گفت: تعیین استراتژی جدید امریکا نه تنها برای افغانستان که برای کشورهای منطقه، نیز اهمیت خاص خود را دارد و انتظار می رود که دولت امریکا با یک بررسی عمیق و همه جانبه، راهبرد جدید خویش را درقبال افغانستان تدوین و اجرا کند.

در بخشی دیگر از این دیدار، که برگزاری انتخابات پارلمانی و مسائل مرتبط به آن مورد بحث قرار گرفت، معاون رئیس جمهور، پروسه انتخابات را به عنوان یکی از دست اوردهای مهم و مشترک جامعه جهانی و دولت افغانستان در یک و نیم دهه گذشته عنوان کرده گفت: تاخیر و عدم برگزاری انتخابات برای حکومت افغانستان و همکاران بین المللی آن یک ناکامی است.

استاد دانش نقش جامعه جهانی به خصوص ایالات متحده امریکا را انتخابات مهم و سازنده خوانده تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 با همکاری مشترک دولت و همکاران بین المللی افغانستان بر اساس جدول زمانی تعیین شده برگزار خواهد شود.

معاون رئیس جمهو در مورد تأمین صلح و ثبات نیز گفت که موقف حکومت وحدت ملی در زمینه مذاکره با مخالفان مسلح دولت یک موقف واضح و روشن است. ایشان گفت: شورای عالی صلح با رهبری جدید و تحرک بیشتر مجددا به فعالیت آغاز کرده است؛ اما رسیدن به صلح و تأمین ثبات سیاسی درافغانستان بدون همکاری صادقانه کشورهای منطقه به خصوص همسایگان افغانستان امکان پذیر نیست.

استاد دانش گفت: نقش ایالات متحده امریکا در تأمین صلح حایز اهمیت است و استراتژی جدید آن کشور برای افغانستان می تواند کمک شایانی به صلح و تشویق کشورهای ذی دخل در این راستا بکند.

در این دیدار آلِس ویلز، سرپرست معاونت وزرات خارجه امریکا و سرپرست نمایندگی فوق العاده امریکا درامور افغانستان و پاکستان نیز گفت که استراتژی جدید آن کشور برای افغانستان تحت کار است و به زودی این راهبرد نهایی خواهد شده و تغییرات مثبتی در آن به وجود خواهد آمد.

به گفته معاون وزیر خارجه امریکا برگزاری به موقع انتخابات های آینده از تعهدات اصلی حکومت است وی همچنین برتأمین شفافیت و سراسری بودن این پروسه تأکید کرد.

این مقام امریکایی همچنین گفت که دولت امریکا در امر مبارزه با تروریزم و افراط گرایی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود.

وی گفت که ایالات متحده امریکا متعهد است که در زمینه تأمین امنیت و برگزاری انتخابات نیز مردم و دولت افغانستان را یاری رساند.

عدم برگزاری انتخابات؛ برای حکومت ناکامی محسوب می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد