عدم-پاسخ‌گویی-مقام‌های-امنیتی-خشم-سناتوران-را-برانگیخت

مقام‌های امنیتی که در مورد وضعیت امنیتی به مجلس سنا استجواب شده بودند، حاضر به پاسخ‌گویی نشدند و این مساله خشم سناتوران را برانگیخت.

به گزارش افغان نیوز: اسد الله خالد و مسعود اندرابی سرپرستان وزارت های دفاع و داخله و معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی امروز سه شنبه (24 ثور) حاضر به پاسخ‌گویی به مجلس سنا نشدند.

سرپرست وزرای دفاع و داخله قرار بود معینان خود را به این نشست بفرستند؛ اما سناتوران حضور معینان را نپذیرفتند.

عدم حضور مقام‌های امنیتی با واکنش تند سناتوران مواجه شد و آنان، عدم حضور این مقام‌ها برای پاسخ‌گویی در مجلس سنا فرار از مسوولیت قانونی، تمرد از قانون و بی‌اعتنایی به این مجلس خواندند.

محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در این مورد گفت: عدم حضور مقام‌های امنیتی برای پاسخ‌گویی به سولات سناتوران نشانه‌ای بی‌اعتنایی به مجلس سنا و تمرد در برابر قانون است.

به گفته او، اگر مقام‌های امنیتی توانایی پاسخ‌گویی در مورد کنترل اوضاع امنیتی کشور ندارند، باید در برابر مردم ایستاد شده و ضعف خود را اعتراف کنند.

با این وجود، فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا هم عدم حضور مقام‌های امنیتی به مجلس سنا را تاسف‌بار خواند و گفت که در نشستی که با رییس جمهور غنی دارد شکایت سناتوران از بی‌اعتنایی و برخورد دوگانه مقام‌های حکومتی را به او می‌رساند.

آقای مسلم‌یار گفت: مجلس سنا همواره تلاش کرده تا روابط خوبی با حکومت برقرار کند، ولی این رابطه یک طرفه نمی‌شود، و به رییس جمهور غنی می‌گوید که به مقام‌های حکومت هدایت دهد که رابطه یکسان با دو مجلس شورای ملی داشته باشند.

وی مقام‌های امنیتی را در کاهش جنگ و خشونت در کشور ناکام خواند و با اشاره به اوضاع امنیتی ننگرهار، فاریاب و کابل گفت که در نتیجه بی‌کفایتی مقام‌های امنیتی، ترور، وحشت و اختطاف در کوچه‌ها و پس کوچه‌های شهر بیداد می‌کند.

عدم پاسخ‌گویی مقام‌های امنیتی خشم سناتوران را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد