عدم-کیفیت-درسی،-بزرگترین-مشکل-دانشجویان-است

وزیر تحصیلات عالی کشور نبود ظرفیت های لازم استادان دانشگاه‌ها را از مشکلات اساسی دانشجویان دانسته و میگوید که کیفیت درسی در دانشگاه های کشور پایین است.

به گزارش افغان خبر؛ فریده مومند وزیر تحصیلات عالی کشور امروز (شنبه ۲۳ اسد) در برنامه معرفی حمید الله فاروقی به عنوان رئیس دانشگاه کابل گفت؛ نبود ظرفیت استادان و نبود کیفیت تدریس در دانشگاه ها یکی از مشکلات اساسی دانشگاه های کشوراست. او افزود؛ مشکلات دانشگاه ها باید با مدیریت جدید و کارا برداشته شود.

بانو مومند تاکید کرد؛ وزارت تحصیلات عالی تلاش میکند تا با فرستادن استادان جوان به منظور ظرفیت سازی برای دوره های ماستری و دکتورا به خارج از کشور مشکلات دانشگاه ها را حل کند.

به اساس شکایات که همه ساله از دانشجویان دانشگاه ها سرمیزنند؛ ظرفیت لازم تدریس در دانشگاه ها وجود ندارد و کهنه بودن سیستم درسی نیز یکی دیگر از چالش های است که همواره شکایت دانشجویان و استادان را در پی داشته است.

در همین حال استاد ایاز نیازی استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل نیز در این خصوص گفت: “قافله علمی و دانشگاهی کشور فاصله زیادی با قافله علمی جهان دارد و امیدواریم که این فاصله با تلاش های رئیس جدید دانشگاه کابل در این راستا بر طرف شود”.

با این همه استاد حمید الله فاروقی رئیس جدید دانشگاه کابل گفت؛ دانشگاه های کشور در دهه های اخیر نتوانسته است اهداف تعیین شده علمی را بدست آورد؛ اما او تلاش خواهد کرد تا به منظور کسب اعتبار علمی دانشگاه کابل گام های عملی را بردارد.

ایجاد ماحول مناسب، توسعه بخشهای تحقیقی، بلند بردن ظرفیت، همگام سازی با تکنالوژی های جدید، میتود درسی جدید و معیاری و تامین ارتباط دانشگاه کابل با دانشگاه های منطقه و جهان از برنامه های کاری آقای فاروقی به حیث رییس جدید دانشگاه کابل می باشد.

همچنین فاروقی تصریح کرد که با حفظ آزادی های قانون، محیط دانشگاه را از سیاست زدگی بدور نگه میدارد.

فاروقی تاکید کرد؛ تمام تلاش خود را به خرج می‌دهد تا از فساد اخلاقی و فساد اداری در دانشگاه کابل جلوگیر کند.

دانشگاه کابل ۸۰ سال قبل فعالیت علمی خویش را آغاز کرد؛ اما گذشت سه دهه جنگ در کشور فعالیت این دانشگاه را نیز به شدت صدمه زده است.

اما در زمان حکومت ۱۳ ساله آقایکرزی نیز توجهی زیادی برای بلند بردن کیفیت درسی در این دانشگاه صورت نگرفت، اما کمیت دانشجویان در این مدت بیشتر گردید.

عدم کیفیت درسی، بزرگترین مشکل دانشجویان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد