امضای-معاهدات-بین‌المللی-منافع-اقتصادی-افغانستان-را-تامین-میکند

وزارت خارجه افغانستان می گوید: کشورهای کمک کننده به افغانستان با امضای توفقنامه‌ها ومعاهدات بین‌المللی توانسته است بسیاری از نیازمندی‌های کشورمان را حل نماید.

به گزارش آژانس افغان خبر: وزارت خارجه کشور، امروز دوشنبه ( ۲۵ اسد) در یک کنفرانس مطبوعاتی به رسانه‌ها  گفت: افغانستان در امضای موافقت‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی با کشورهای هم‌پیمان خود به توسعه‌های بزرگ اقتصادی رسیده که وجود مشکلات در این معاهدات اعتبار این وزارت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نصیر احمد اندیشه، معین اداری و مالی وزارت امور خارجه تصریح نمود که افغانستان با ایجاد پیمان‌های استراتژی با کشورهای آمریکا، جرمنی، فرانسه، انگلیستان، فنلند، ایران، ناروی، چین، هند، دانمارک، سویدن و امارت متحده عربی جایگاه خود را در روابط بین‌المللی و کشورهای منطقه‌ای تثبیت نموده است.

معین اداری و مالی وزارت خارجه کشور ابراز داشت؛ امضای صدها معاهده با کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه و مسلمان شبکه ارتباطات بین‌المللی افغانستان را وسعت بخشیده است که از این طریق کمک‌های زیاد اقتصادی را جذب و جایگاه خود را به‌عنوان حلقه وصل در میان کشورهای هم‌جوار پیداکرده است.

آقای نصیر احمد اندیشه اظهار می‌دارد؛ طی دو سال اخیر چندین موافقت‌نامه بین کشورهای دوست به امضا رسیده که اجرای آن‌ها فواید اقتصادی فراوانی برای افغانستان خواهد داشت.

وی یادآور شد که معاهدات بندر چابهار، خط تاپی، کاسا یکهزار و سایر پروژه‌ها از توافقنامه‌های است که بیشتر نیازمندی‌های کشور ما را تامین می‌کند.

معین این وزارت خاطرنشان ساخت؛ برای قانونمندی و استواری رابطه دو یا چندجانبه با کشورها، معاهدات بین‌المللی نقش مهم و حیاتی ایفا نموده و تفهیم و دقت در آن تضمین‌کننده ثبات و منافع ملی هست.

با این حال شمار از معاهدات که حکومت با کشورهای بین المللی به مضا میرساند از منافع آن به صورت درست استفاده کرده نمیتواند، اما سایر کشور ها از مزیت های این معاهدات به صورت کل استفاده میکند و این امر میتواند باعث مشکلاتی در عرصه های مختلف در کشور گردد.

امضای معاهدات بین‌المللی منافع اقتصادی افغانستان را تامین میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد