۹-۵-میلیون-کودک-در-افغانستان-نیازمند-واکسین-پولیو-است

وزیر صحت عامه می گوید: در کمپاین ۵ روزه واکسن پولیو، حدود ۹/۵ میلیون کودک در سراسر کشور تحت پوشش قرار میگیرد، هرچند این کمپاین در شماری از مناطق کشور به دلیل نا امنی عملی نمیشود.

به گزارش آژانس افغان خبر: فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت: کمپاین سراسری واکسین پولیو جهت جلوگیری از امراض فلج اطفال، سینه و بغل، سرخکان و اسهالات و سایر امراض می باشد.

 وزیر صحت عامه  کشور تصریح می کند که  در این دور کمپاین، حدود ۶۷ هزار واکسناتور و رضاکار در سراسر کشور مصروف شده است تا بر کودکان زیر سن 5 سال این واکسین را اجرا کنند.

آقای فیروز اظهار داشت؛ وزارت صحت عامه به منظور نظارت بر عملکرد درست واکسناتورها در کشور تیم نظارت کننده خانه به خانه گماشته است.

وی همچنان گفت: از ملاامامان و ریش سفیدان قریه جات ناامن و ولایات خواستار همکاری در زمینه رفتن واکسناتورها شد تا واکسین به درستی تطبیق شود.

او تاکید کرد که مناطق دوردست و محروم از مراکز صحی در اولویت کار واکسین  پولیو قرار دارد تا از تلفات کودکان در این نواحی بیشترجلوگیری صورت گیرد.

این درحالی است که برنامه ۵ روزه واکسین  پولیو از دیروز در سراسر کشور آغازشده است و تا پایان این مدت در تمامی نقاط کشور توزیع خواهد شد.

مسئولان وزارت صحت در تلاش تا تمام اطفال در کشور را از این واکسین مستفید سازند، چون امراض ساری در نبود این واکسین از یک طفل به طفل دیگر سرایت میکند

 

 

 

۹/۵ میلیون کودک در افغانستان نیازمند واکسین پولیو است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد