عربستان-نقش-کلیدی-در-تحقق-صلح-افغانستان-دارد

سید احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفته است که با توجه به نفوذ عربستان سعودی بر پاکستان و طالبان این کشور میتواند در نشست جده زمینه صلح را در افغانستان فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سید احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح روز پنج شنبه گفته است که تا هنوز زمان برگزاری نشست جده مشخص نشده اما به گفته وی عربستان سعودی می‌تواند در زمینه صلح افغانستان نقش مهمی را ایفا کند.
آقای طاهری به رادیو آزادی گفته است که نقش عربستان سعودی بدون شک در روند صلح افغانستان خیلی مهم و مفید است، سعودی بر کشورهای منطقه بخصوص پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی تأثیر گذار است و می‌تواند بر اخلال گران فشار وارد کند تا از اخلال در پروسه صلح افغانستان دست بردارند.
پیش از این گفته شده بود که نشست جده به ادامه نشست ابوظبی در ماه جاری میلادی میان مقامات امریکایی و طالبان برگزار می‌شود و حکومت افغانستان تأکید داشت که هیئت مذاکره کننده از سوی دولت افغانستان باید در آن اشتراک کند.
اما رویترز به نقل از یکی از مقامات طالبان که از وی نام برده نشده گزارش داده بود که آنان نمی‌خواهند با حکومت افغانستان مذاکره کنند و به همین دلیل نشست جده را لغو کرده‌اند.
پس از نشر این گزارش‌ها مرحله دیگری از سفرهای مقامات افغان و زلمی خلیل‌زاد مشاور خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان به برخی از کشورهای منطقه آغاز شد.
آقای خلیل‌زاد سفرهایش را به ترتیب به هند، چین،پاکستان و افغانستان آغاز کرد و هم‌چنان محمد عمر داوودزی رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و نماینده رئیس جمهور برای اجماع منطقه‌ای صلح به پاکستان رفت.

 

عربستان نقش کلیدی در تحقق صلح افغانستان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد