عزل-و-نصب-های-ارگ-همچنان-ادامه-دارد

ریاست جمهوری کشورمان طی فرمانی؛ فاروق وردک را به صفت نامزد وزیر دولت در امور پارلمانی منصوب کرد. وردک در زمان آقای کرزی وزیر معارف بوده و بار ها به فساد اداری متهم شده است.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس فرمان ریاست جمهوری فیض‌الله ذکی، معاون مشاور امنیت ملی به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی معرفی شده است.

در فرمان رئیس جمهوری غنی از وزیر دولت در امور پارلمانی خواسته شده تا آقای ذکی را برای کسب رای تأیید به مجلس نمایندگان معرفی کند.

فیض‌الله ذکی ۵۶ ساله، از قوم ازبک و متولد کابل است. او لیسانس خود را در رشته زمین‌شناسی از دانشگاه کابل گرفته است و بعد وارد سیاست شده و از اعضای رهبری حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری جنرال دوستم است.

بر اساس فرمان دیگر فاروق وردک که در زمان آقای کرزی وزیر معارف بود، به حیث وزیر دولت در امور پارلمانی معرفی گردیده است. آقای وردک در زمان آقای کرزی وزیر معارف بود و واژه مکاتب خیالی نیز در همان زمان بر سر زبان ها افتاد. در این مورد آقای وردک به فساد اداری متهم بود اما او با حمایت تیم تحول و تداوم دوباره وارد حکومت گردیده است.

در یک فرمان دیگر رئیس جمهورغنی وزارت دولت در امور توریزم را برای توسعه و گسترش جهانگردی، جذب سرمایه و معرفی آثار باستانی افغانستان تشکیل داده است.

براساس فرمان رئیس جمهوری افغانستان، غلام‌نبی فراهی به حیث وزیر دولت در امور توریزم معرفی شد. از سوی دیگر، عبدالکریم خدام به عنوان والی ولایت سمنگان تعیین شد. گماشتن آقای خدام به این سمت به منظور "بهبود هر چه بهتر امور و تقویت حکومتداری محلی" خوانده شده است.

این درحالیست که اشرف غنی چندی پیش نماینده خود در امور اصلاحات و دولتداری خوب را بر کنار کرد. وی دلیل این اقدام را عدم کارایی مسعود در اداره مربوطه اعلام کرده است.

با توجه به عزل و نصب های رئیس جمهور؛ مطبوعات و خبرگزاری‌های افغانستان در یادداشت‌ها و گزارش‌های خود نسبت به این روند واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند.

عزل و نصب های ارگ همچنان ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد