عصر-کتمان-حقایق-و-اطلاعات-به‌سر-رسیده-است

ریاست اجراییه در پیوند به نگرانی رسانه‌ها از عدم دسترسی به اطلاعات اعلام نموده که عصر کتمان حقایق، پنهان‌کاری، تحریف و سانسور به‌سر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: روز گذشته، رسانه‌های آزاد افغانستان در یک نامۀ اعتراضی از «محدودیت بر حق دسترسی به اطلاعات» ابراز نگرانی کرده و از چالش‌ها در راستای فعالیت‌های‌شان سخن زدند.

در اعلامیه ریاست اجراییه در واکنش به این اعتراض آمده است که آزادی بیان و رسانه‌های آزاد، یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای ملی مردم افغانستان است و حراست و پاسداری از این دست‌آورد ملی، وظیفه و مسوولیت ما به حیث شهروندان و مسوولان دولتی می‌باشد.

اعلامیه افزوده است که بربنیاد قانون اساسی، قانون حق دسترسی به اطلاعات و سایر قوانین، نهادهای دولتی موظف و مکلف هستند که اطلاعات را با رسانه‌ها و شهروندان شریک سازند.

با درک نگرانی‌‌ها و چالش‌های کار رسانه‌ها و خبرنگاران، به تمام نهادهای دولتی تاکید می‌نماییم تا در بخش ارایۀ اطلاعات به رسانه‌ها و شهروندان کشور همكاري نمايند. عصر کتمان حقایق، پنهان‌کاری، تحریف و سانسور به‌سر رسیده است.

ریاست اجراییه وعده سپرده است که به‌زودی برای حل مشکل، نشست مشترکی با مسوولان رسانه‌ها، دربارۀ راه‌‌های مؤثر و سازندۀ همکاری نهادهای دولتی با نمايندگان رسانه‌ها خواهیم داشت.

این درحالی است که روز گذشته، بیش از ۳۰ رسانه دیداری، شینداری و چاپی افغانستان در نامه‌ای سرگشاده، اعتراض‌شان را نسبت به محدودیت شدید دسترسی به اطلاعات از سوی حکومت وحدت ملی، ابراز کردند.

عصر کتمان حقایق و اطلاعات به‌سر رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد