عطا-محمد-نور-حمله-خونین-غرب-کابل-را-به-طالبان-نسبت-داد

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که در حمله طالبان جنایتکار به یک شفاخانه در حوزه غرب کابل، ده‌ها هموطن بیمار، بستری، کودکان و زنان تیرباران شدند.

به گزارش افغان نیوز: عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتشار پیامی گفته است؛ در این رویداد ننگین که از سوی طالبان جنایتکار در حمله به یک شفاخانه در حوزه غرب کابل انجام گردید، ده‌ها هموطن بیمار، بستری، کودکان و زنان تیرباران شدند.

وی افزوده است که مردم پریشان غرب کابل، اهالی پایتخت و ملت فقیر افغانستان که گرفتار بلاها و تهدید کرونا، فقر و تنگدستی هستند، بازهم نشانه و هدف تیر خصم و کین تروریست‌های نوکر بیگانه تحت نام طالبان، قرار می‌گیرند.

به گفته اعلامیه، اقدام جنایتکارانه طالبان در برابر مردم غرب کابل و بخصوص زنان مریض، بیماران و مریضداران لکه سیاهی بر پیشانی این تروریست‌های سنگدل، حک نمود.

اعلامیه تذکر داده که دفتر سیاسی استاد عطامحمد نور در کابل، این عمل ضد بشری و ددمنشانه‌ای تروریستی طالبان را جنایت تمام عیار و حرکت خصمانه و تروریستی ضد بشری می داند و آنرا به شدت محکوم می‌کند.

در همین حال، رییس جمهور غنی نیز در واکنش به این حمله به نیروهای امنیتی دستور داده که از حالت دفاعی به حالت تهاجمی برگردند و طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را به منظور حفاظت از مردم و تاسیسات عامه سرکوب کنند.

حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از چاشت دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ ثور) مهاجمان مسلح بر شفاخانه‌ی صدبستر دشت برچی حمل کردند.

این درحالی است که طالبان هر گونه دست داشتن در این رویدادها را رد کرده‌اند؛ اما مقام‌های دولت افغانستان طالبان را مسئول انجام چنین حملاتی می‌دانند.

عطا محمد نور حمله خونین غرب کابل را به طالبان نسبت داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد