عقده-های-شخصی-حامد-کرزی،-۱۳-سال-به-اتش-جنگ-دامن-زد

رئیس اجرائیه کشور میگوید: حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان به خاطر عقده های شخصی خود ۱۳ سال جنگ را دوام داد و مردم بی گناه این سرزمین را به شهادت رساند.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز چهارشنبه(۷ میزان) در کنفرانس خبری با انتقاد از کارکردهای حکومت پیشین گفت:" در ۱۳ سال زمان حکومت آقای کرزی؛ مردم به خیال این که در افغانستان صلح برقرار شده است ازمهاجرت برگشتند تا در کشور خود در صلح و ثبات زندگی  کنند".

وی افزود که حکومت آقای کرزی در مورد صلح مردم را فریب داده وآنان را به کام مرگ کشانید.

رییس اجراییه تصریح می کند؛ حامد کرزی در زمان حکومت خود هیچگاه به فکر صلح با دشمنان نه؛ بلکه همیشه خواستار جنگ در این  کشور بود و بیشتر جنگ در 13 سال گذشته برگرفته از عقده های شخصی او بود.

آقای داکتر عبدالله با بادآورده خواندن حکومت کرزی ابراز داشت:" هر کس زمام حکومت خویش را می داند" و خواستار عدم مداخله در امور حکومت و سرنوشت مردم شد.

وی همچنان اضافه کرد؛ حکومت وحدت ملی با هر دشمنی که سلاح بر زمین بگذارد و راه صلح را پیشنهاد کند دست دوستی دراز کرده بخاطرسرنوشت مردم با تامل تصمیم گیری میکند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بااشاره به موفقیت حکومت وحدت ملی در پروسه صلح با حزب اسلامی یادآور شد که این صلح بخاطر آرامش و امنیت مردم است و صلح با هر گروه مخالفی را می پذیریم و از‌ آن حمایت می کنیم.

داکتر عبدالله عبدالله در حالی این گفته ها را مطرح می کند که چندی قبل حامد کرزی در بیانیه ای گفته بود هیچ کس حق ندارد زمین های را که طالبان در دست گرفته پس بگیرند.

این اظهارات آقای کرزی با واکنش های تند روبرو شد و شماری او را حامی طالبان میخوانند.

دو روز پیش نیز آقای عبدالله با اشاره به گفته های آقای کرزی بیان کرد، باید سیاست مداران منافع ملی کشور را در سخنان شان در نظر گیرند و بی مسئولیت حرف نگویند.

رئیس اجرائیه همچنان تصریح کرد که حکومت آقای کرزی افغانستان را به یک بحران دچار کرده بود و حکومت وحدت ملی با تلاش زیاد این بحران را کاهش داده و به سوی ترقی پیش رفته است.

عقده های شخصی حامد کرزی، ۱۳ سال به اتش جنگ دامن زد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد