علت-اصلی-افزایش-نا-امنی-ها،-وجود-فساد-در-نهاد-های-نظامی-است

رئیس جمهورغنی بیان میکند که علت اصلی افزایش ناامنی ها در ولایات کشور ناتوانی سربازان نه بلکه وجود فساد در این ادارات است و باید علیه این پدیده مبارزه جدی و عملی صورت گیرد.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی در سخنرانی خویش در مورد وضعیت امنیتی، اقتصادی و سیاسی کشور در ارگ ریاست جمهوری در کابل روز یک شنبه (18میزان) گفت که افراد مفسد از جمله دشمنان مردم افغانستان محسوب میشوند

وی در این مورد افزود:" اصلاحات از مبرم ترین نیازهای کنونی نظام و کشور است، تنها با تذکر و تاکید رهبری تحقق نمیابد، بلکه نیاز به تغیراتی عملی و همکاری همه جانبه دارد".

آقای غنی تاکید کرد که اصلاحات در نهاد های امنیتی از مهمترین بخش اصلاحات است و باید رتبه های نظامی بر اساس شایسته سالاری اهدا شود، نه براساس ملاحظات سیاسی و مداخلات زورمندان و حلقات مافیایی.

رئیس جمهورعلاوه کرد:"بخش عمده مشکلاتی که در دو سال گذشته در قندوز، هلمند، ارزگان و سایر نواحی کشور اتفاق افتاده است، از این جهت نبوده که سربازان و افسران ما توانایی مقابله با دشمن را نداشته اند، بلکه به علت سپردن وظایف مهم به کسانی بوده است که از شایستگی مسلکی برخوردار نبوده، و با ملاحظات غیر مسلکی در آن مناصب گماشته شده بودند".

به باور رئیس جمهور فشار آوردن بر مسئولین برای تعیین افراد نالایق در مناصب نظامی، از علل عمده تلفات نظامی و ملکی است و  تداوم این وضعیت به هیچ صورت قابل تحمل نیست.

وی با جدیت در مورد مبارزه با فساد گفت؛ کسانی که در برابر اصلاحات مقاومت کنند و یا در فساد و مافیاگری نقش داشته باشند، با آنان برخورد قاطع خواهد شد. از این پس، باید ترفیعات افسران اردو و پلیس بر اساس دستاورد محسوس مسلکی صورت بگیرد.

رئیس جمهور تصریح میکند که بدون اعمال اصلاحات در ارگان های مهم دولتی، حکومت در جنگ و صلح ناکام خواهد بود.

آقای غنی بیان داشت:"در اینجا، توقع من از قشر سیاسی کشور این است که بخاطر این وطن و شرایط سرنوشت ساز آن، در روند اصلاحات همکار شوند، و نگذارند که با اولویت دادن به منافع جناحی و گروهی این فرصت مهم تاریخی از دست برود، و نیز همکاری کنند که دخالت های سیاسی در امور نهادهای دفاعی و امنیتی، خصوصاً پلیس ملی، کاملاً متوقف گردد، تا این نهادها از هر رنگ و بوی سیاسی، سمتی، حزبی و قومی پاک مانده و از هر نظر این نهادها کاملاً ملی و مسلکی باقی بمانند".

وی مبارزه با فساد را مشکل و پر درد سر میداند و تصریح میکند که مبارزه با این پدیده به اندازه جنگ پر هزینه است

غنی خطاب به مردم بیان داشت:"دشمنان تان تنها طالبان و داعشیانی نیستند که با شما به صورت علنی اعلان جنگ داده و فرزندان شما را به قتل می‌رسانند، بلکه عناصر مفسد، چه به شکل افراد و چه به شکل شبکه‌هایی از فساد و قانون شکنی، که در مقابل اصلاحات مقاومت می‌کنند نیز دشمنان مردم و کشور تان محسوب میشوند".

رئیس جمهور بیان کرد که این افراد مفسد باعث بدنامی کشور در سطح بین المللی می‌شوند، با اقتصاد جرمی بر پیکر اقتصاد قانونی کشور ضربه می‌زنند، تاجران ملی را به بیرون بردن سرمایه‌ی شان از کشور وامی‌دارند، و از عناصر مجرم و تبهکار حمایت می‌کنند.

حکومت تا اکنون توانسته مکانیزم  های مقابله با فساد را ایجاد کرده و شماری از عناصر آنرا به پنجه قانون بسپارد، همچنان در آینده نیز برنامه های درازمدت در این عرصه روی دست دارد.

علت اصلی افزایش نا امنی ها، وجود فساد در نهاد های نظامی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد