علما-جنگ-طالبان-مشروعیت-ندارد

شورای عالی علمای امامیه افغانستان، می‌گوید که جنگ طالبان در برابر مردم و نیروهای امنیتی مشروعیت نداشته و این معضل باید از راه مذاکره و گفتگو پایان یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ اعضای این شورا، امروز( پنج‌شنبه، ۱۴ اسد) در یک نشست خبری از سازمان همکاری اسلامی، سران کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد خواستند که مردم افغانستان را در راستای آوردن صلح و قطع جنگ کمک کنند. 

محمد حسین جعفری کندزی، رییس شورای عالی علمای امامیه افغانستان، گفت که جنگ با جنگ قطع نمی‌شود، طرفین درگیر باید از راه گفتگو به یک توافق سیاسی دست پیدا کنند. 

آقای جعفری از پیشبرد و کندی مذاکرات بین‌الافغانی در قطر انتقاد کرده و می‌گوید که جنگ میان طالبان و حکومت پس از خروج نیروهای خارجی هیچ گونه مبنایی دینی و شرعی ندارد. 

سیدجعفرعادلی، عضو شورای عالی امامیه نیز ادامه‌ی جنگ کنونی را میان دوطرف دسیسه کشورهای منطقه به ویژه امریکا دانسته و تاکید کرد که جنگ با جنگ خاتمه پیدا نمی‌کند و راه حل آن گفتگوهای مستقیم دولت با طالبان است. 

شورای عالی علمای امامیه افغانستان دراخیر با صدور قطعنامه‌ی از سران کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد خواستار حمایت و تقویت مردم افغانستان در آوردن صلح شد. 

این درحالی است که دامنه‌ی جنگ و خشونت‌ها با گذشت هر روز در سراسر کشور رو به گسترش بوده و این امر شهروند کشور را نسبت به پروسه صلح و ادامه‌ی این روند نا امید کرده است.

علما: جنگ طالبان مشروعیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد