علما-فساد-و-انتحار-در-اسلام-حرام-است

شماری از اعضای شورای علما جنگ جاری در افغانستان را غیر شرعی اعلام کرده و می گویند که فساد، انتحا و انفجار در اسلام مردود می باشد و کشتن مسلمان و حتی کافر نیز جواز ندارد.

به گزارش افغان نیوز: خدابخش محسنی، عضو شورای علما، روز دو شنبه(14، جوزا) تصریح کرد که دین اسلام قتل کافر و مسلمان را توسط مسلمان مردود می داند و ریختن خون و آبروی مسلمان حرام می باشد.

وی همچنان افزود؛ فساد، انفجار و انتحار در دین اسلام گناه کبیره بوده و نباید جنبه ای شرعی داده شود. زیرا در این گونه رویداد ها، جان و مال مردم بی گناه از بین می رود.

آقای محسنی از حکومت خواست تا در آورد صلح گام های عملی برداشته و زمینه ی فساد اخلاقی و غیر اخلاقی را در ادارات دولتی و غیر دولتی از بین ببرد.

از سوی هم، مولوی عنایت الله بلیغ، عضو شورای علمای سراسری افغانستان گفت؛ باید هر دو طرف درگیر جنگ دست از نبرد بردارند و برای تحقق صلح تلاش ورزند.

وی تاکید نمود که مخالفان باید در یک تفاهم با علما، گامهای صلح آمیز بردارند و حکومت نیز در این راستا از هیچ گونه تلاش ها دریغ نکند. زیرا هیچ افغان از حضور خارجی ها در کشور خوشبین نیستند.

این درحالی است که گروه طالبان بار ها اعلام کرده که با حکومت افغانستان صلح نمی کند و تا زمانی که خارجی ها از کشور بیرون نشوند، به حملات مسلحانۀ شان ادامه خواهند داد.

علما: فساد و انتحار در اسلام حرام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد