علما-منفعت-و-اولویت‌های-کشور-را-بهتر-درک-می‌کنند

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با هیات بلندپایه علمای جهان اسلام گفته است که سفر این هیات به کابل نشان دهنده وصل افعانستان با جهان اسلام است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله امروز (شنبه، 11 قوس) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که حقانی در دیدار با این هیات گفته است: ملتهای تحت ستم و ظلم جهان از مبارزات و قهرمانیهای 20 ساله افغانان الهام می گیرند.

سرپرست وزارت امور داخله، ابراز امیدواری کرد که در نتیجه‌ مقاومت فلسطینیها خاک آن کشور از چنگال «اشغال» آزاد خواهد شد. او گفته است: «کمک با مردم فلسطین افتخار بزرگ مردم افغانستان خواهد بود».

حقانی بیان کرده که مبارزه افغانها با اشغالگران ثابت ساخت که هر حمله کننده‌ا‌ی که به هر پیمانه مجهز باشد در مقابل ایمان تاب مقاومت را ندارد.

او اضافه کرد که در حال حاضر صلاحیتها بدست علما است و علما منفعت و اولویتهای کشور را به خوبی درک کرده می تواند.

سرپرست وزارت امورداخله افزوده است که در دوسال گذشته، مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی انجام شده و امنیت بهتر نیز تامین شده که در پی آن ثبات اقتصادی و بازسازی کشور به سرعت ادامه دارد.

در خبرنامه آمده است که داکترعلی قرهداغی به نماینده گی از علما، آزادی کشور را در نتیجه‌ مبارزات مردم افغانستان برای مسلمانان جهان روشنایی راه و کامیابی تاریخی جهان اسلام یاد کرده و گفته است: مشکلات فلسطین درد مشترک امت اسلامی است.

علی قره‌داغی در دیدار با حقانی با به اشاره به کمکهای کشور قطر به افغانستان از ادامه کمکها به مردم افغانستان اطمینان داده است.

شیخ داکتر نواف تکروری، رییس جامعه علمای فلسطین در این دیدار گفته است: ملت های مظلوم دنیا از مبارزات و کامیابی های بیست ساله‌ افغان ها الهام میگیرند.

به گفته‌ او، مبارزه مردم و مجاهدین فلسطین در مقابل ظالمان ادامه دارد اما مسوولیت همه‌ی مسلمین جهان است که از مسلمانان مظلوم دفاع و حمایت نمایند.

‏در پایان این دیدار، سرپرست وزارت امور داخله از کمکهای کشور قطر به زلزه زدگان هرات و مشورههای «نیک» علمای جهان اسلام ابراز قدردانی کرد.

علما منفعت و اولویت‌های کشور را بهتر درک می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد