علمای-هند-جنگ-افغانستان-نامشروع-است

علمای دینی هند و افغانستان در یک نشست مشترک، جنگ جاری را نامشروع خوانده و خواهان پایان خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در این کشور شده اند.

به گزارش افغان نیوز: این علما ناوقت روز  گذشته با صدور اعلامیه‌ای گفتند: " آماج مراکز ملکی و تخریب زیربناهای عام‌المنفعه توسط طالبان، مغایر تمام آموزه‌های دین مبین اسلام است و بنابر این، جنگ کنونی نامشروع بوده و هیچ توجیه دینی ندارد."

آنان از طالبان و حکومت افغانستان خواستند که تلاش‌های شان را برای تامین صلح در این کشور تسریع بخشیده و از فرصت پیش‌آمده استفاده درست کنند.

این علما همچنان گفتند که افغانستان در حدود دو دهۀ گذشته، پیشرفت‌های چشم‌گیری در بخش‌های مختلف داشته و باید این دستاوردها در گفتگوهای صلح حفظ شوند.

علمای هندی و افغان از علمای جهان اسلام خواستند که باید پشتیبانی شان را از روند صلح افغانستان اعلام کرده و از گروه طالبان بخواهند که به آتش‌بس در این کشور تن دهند.

گروه طالبان تا اکنون در باره این خواست ابراز نظر نکرده است.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ (۲۲ سنبله) به گونۀ رسمی در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و هیات مذاکره کنندۀ دو طرف پس از بیش از دوماه چانه‌زنی و بحث به شیوۀ کار مذاکرات توافق کردند.

قرار است تا چهار روز دیگر دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه پایتخت قطر میان هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان دوباره آغاز شود.

این در حالی است که با وجود تاکید جامعهٔ جهانی بر کاهش خشونت و آتش‌بس در افغانستان، خشونت‌ها در این کشور همچنان در سطح بلند باقی مانده است.

علمای هند: جنگ افغانستان نامشروع است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد