علمای-پاکستان-حاضر-شدند-در-نشست-اندونیزیا-اشتراک-کنند

پس از دو ماه تاخیر، علمای پاکستان حاضر شدند در نشست سه جانبه ( افغانستان، پاکستان و اندونیزیا) در مورد جنگ و صلح افغانستان اشتراک نمایند.

به گزارش افغان نیوز: سید احسان طاهری، سخنگویی شورای عالی صلح امروز چهارشنبه( 12 – ثور) درکابل، به خبرنگار افغان نیوز گفت:« علمای پاکستان آمادگی خویش را برای اشتراک در نشست سه جانبه در مورد جنگ و صلح افغانستان از دیدگاه اسلام در اندونیزیا نشان دادند.»

قرار بود که نشست سه جانبه صلح میان علمای افغانستان، پاکستان و اندونیزیا به میزبانی کشور اندونیزیا یک ماه قبل برگزار شود؛ اما با رد این پیشنهاد ازسوی علمای پاکستان، این نشست به تاخیر افتاد.

سخنگوی شورای عالی صلح خاطرنشان ساخت، علمای پاکستان، جهت اشتراک در این پروسه، در هفته آینده، موضع شان را بصورت رسمی اعلام خواهند کرد.

وی تصریح نمود، پس از اعلام موضع رسمی علمای پاکستان، این نشست با اشتراک علمای سه کشور برگزار خواهند شد.

از افغانستان در میان علما شماری از اعضای شورای عالی صلح نیز اشتراک میکند.

به گفته آقای طاهری، در این نشست علما نظریات شان را در مورد جنگ و صلح افغانستان از دیدگاه اسلام بیان میکنند و این نشست می تواند در روند صلح افغانستان تاثیرگذار باشد.

این درحالی است که رئیس جمهور اندونیزیا در دیدار با رئیس جمهوری پاکستان حدود دوماه قبل، به هدف پایان دادن جنگ و آمدن صلح در افغانستان، پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک عالمان دینی اندونیزیا، افغانستان و پاکستان را مطرح کرده بود.

علمای پاکستان حاضر شدند در نشست اندونیزیا اشتراک کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد