عمران-خان-تنش-میان-تهران-و-ریاض-را-رفع-می-کنم

عمران خان، صدراعظم پاکستان می‌گوید که تلاش خواهد کرد تا تنش‌ها میان عربستان سعودی و ایران را رفع و زمینه مذاکرات را فراهم کند.

به گزارش افغان نیوز: عمران خان، صدراعظم پاکستان دیروز یکشنبه (۱۳ اکتوبر) حین رسیدنش به تهران گفت که تلاش خواهد کرد مذاکرات میان تهران و ریاض را سهل سازد.

صدراعظم پاکستان نخست در قصر ریاست جمهوری ایران با رئیس جمهور حسن روحانی ملاقات کرد و بعداً با آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ارشد مذهبی ایران دیدار کرد.

آقای خان در حضور روحانی به خبرنگاران گفت: "دلیل سفرش این است که خواهان جنگ میان عربستان سعودی و ایران نیستند."

او گفت: "هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از وقوع یک جنگ به خرچ خواهیم داد، زیرا می‌دانیم که علاقمندی وسیع برای جلوگیری از چنین جنگ وجود دارد."

صدراعظم پاکستان گفت، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا از وی خواسته است که به نحوی دیالوگ میان تهران و ریاض را سهل سازد.

بعد از آنکه دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهان با ایران خارج شد و تحریم ها را بر اینکشور ازسر گرفت، روابط میان واشنگتن و تهران تیره تر بوده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیروز یکشنبه در حضور عمران خان روی موقف کشورش تأکید کرد که ایالات متحده باید به این توافق برگشته و تحریم ها بر تهران را از میان بردارد.

این درحالی است که تنش‌ها بین دو رقیب دیرینه عربستان سعودی سنی و ایران شیعه به دنبال حملات ۱۴ سپتمبر بر دو دستگاه نفتی سعودی افزایش یافته است.

عمران خان: تنش میان تهران و ریاض را رفع می کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد