عمران-خان،-سیاست-هند-را-به-دوران-فاشیستی-آلمان-تشبیه-کرد

نخست وزیر پاکستان می گوید: «سیاست حکومت هندوستان زیر رهبری نارندرا مودی،‌ تحولات آلمان نازی در میان سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ را به یاد می آورد که مسیر یک حکومت لیبرال دموکرات را به یک حکومت فاشیستی تغییر داد.»‌

به گزارش افغان نیوز: عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه، ۲۲ جنوری، در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس، این ادعای خود را بر پایه قانونی استدلال نمود که در ماه دسمبر در هندوستان به تصویب رسید.

براساس این قانون، برای کسانی که از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگله دیش به هندوستان مهاجرت کرده اند، در صورتی که مسلمان نباشند، کسب حق شهروندی هندوستان تسهیل می یابد.

عمران خان تأکید کرد که این مورد را همچنان به روز چهارشنبه، ۲۲ جنوری، در گفتگوی دو جانبه اش با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در داووس مطرح کرده است.

خان گفت: «حکومت هندوستان به پیروان مذهب هندو که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، در جامعه هندوستان اولویت می دهد.»‌ او این برخورد هند را با سیاست های حکومت نازی‌ها در برابر یهودیان و تلاش نازی‌ها برای پاکسازی آلمان از یهودی‌ها مقایسه نمود.

عمران خان گفت که حکومت هندوستان بدون تردید تلاش خواهد کرد تا با راه اندازی یک جنگ، افکار عامه را از این مورد منحرف سازد؛ اما غیر قابل تصور است که هردو قدرت اتومی هند و پاکستان جنگی را آغاز نمایند.

خان از ایالات متحده امریکا و سازمان ملل تقاضا کرد که با سهم و مساعی بیشتر در منطقه تلاش نمایند.

عمران خان گفت:‌« برای کاهش وخامت اوضاع در کشمیر، باید سازمان ملل ناظرانی را به این مناطق بفرستد.»

او هندوستان را متهم کرد که «‌با حضور ۹۰۰ هزار سرباز در کشمیر، از این نواحی، زیر آسمان آزاد یک زندان تحت نظارت ساخته است.»‌

این درحالی است که جمعیت هندوستان به حدود ۱،۳ میلیارد تن می رسد که از این جمع، دو صد میلیون تن آنان مسلمان اند. اما اکثریت جمعیت پاکستان را مسلمانان تشکیل می دهند.

عمران خان، سیاست هند را به دوران فاشیستی آلمان تشبیه کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد