عملیات-نیروهای-امنیتی-علیه-جنگجویان-طالب-متوقف-شد

رییس جمهور غنی در پیوند به آغاز مرحلۀ کاهش چشمگیر خشونت از سوی طالبان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ما در هفته کاهش خشونت در حال مدافعه فعال قرار داشته و به جز طالبان، عملیات‌های‌شان را در مقابل سایر گروه‌های تروریستی ادامه خواهند داد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور در سخنانی که از طریق صفحه‌ی ارگ ریاست جمهوری ساعت هشت دیشب نشر شد، گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی ما در هفته کاهش خشونت در حال مدافعه فعال قرار داشته و به جز از طالبان، عملیات‌های‌شان را در مقابل داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی هم‌چنان ادامه خواهند داد.

غنی گفت که« نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی ما تنها در صورت نیاز به دفاع از خود و مردم عزت‌مند افغانستان، دست به اقدام خواهند زد.»

رییس جمهور غنی پذیرش «کاهش چشم‌گیر خشونت» از سوی طالبان را یک گام مهم و آن‌را در راستای برقراری «آتش‌بس» عنوان کرد.

آقای غنی تأکید کرد که روند صلح به رهبری و مالکیت دولت به پیش برده خواهد شد.

هرچند رییس جمهور غنی گفت که او خواست «برحق مردم» را که باید طالبان برای شروع مذاکرات، آتش‌بس را بپذیرند، مطرح کرده است، اما گفت که توافق طالبان برای «کاهش چشم‌گیر خشونت» یک گام مهم در راستای برقراری «آتش‌بس» خواهد بود.

محمداشرف هم‌چنان گفت که نیروهای امنیتی در این هفته از دستورالعمل‌شان پیروی خواهند کرد، اما در عین حال عملیات‌شان به جز گروه طالبان علیه «داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی» ادامه خواهند داشت.

به گفته محمداشرف غنی، نیروهای امنیتی تنها در صورت نیاز به دفاع از خود و مردم افغانستان، دست به اقدام خواهند زد.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به جنگ‌جویان گروه طالبان گفته است که این گروه با امریکا به هدف «ایجاد فضای مناسب» برای امضای توافق‌نامه صلح، به [کاهش یک هفته‌ای خشونت] توافق کرده است.

در بیانیه طالبان آمده است که همه جنگ‌جویان این گروه در هفت روز آینده به وظایف‌شان برسند و در صورت نقض احتمالی کاهش خشونت از جانب مقابل، به دفاع بپردازند.

عملیات نیروهای امنیتی علیه جنگجویان طالب متوقف شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد