غرب-به-دست‌آوردهای-ما-نگاه-مثبت-ندارد

سرپرست وزارت خارجه‌ امارت اسلامی در دیدار با توماس نیکلاسن، نماینده‌ ویژه اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان گفته است که حکومت سرپرست«دست‌آوردهای خوب» زیاد دارد اما؛ غرب به آن نگاه مثبت ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ ناوقت روز گذشته (دوشنبه، ۱۱ میزان) از دیدار مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با نیکلاسن و هیأت همراه‌اش خبر داده است.

بلخی در توییتی نوشته است که نماینده ویژه اتحادیه اروپا در این دیدار حمله به مرکز آموزشی کاج در کابل را محکوم کرده و آن را حمله به «افغان‌ها» خوانده است.

مولوی امیرخان متقی در این دیدار افزوده است: «دست‌آوردهای خوب زیادی داریم که غرب به آن‌ها نگاهی مثبت ندارد و نباید آن‌ها را نادیده گرفت. باید برای تعامل مثبت و پیشرفت با یک‌دیگر، راهکاری مشخص داشته باشیم».

طبق نوشته بلخی، نیکلاسن گفته است که اتحادیه‌ اروپا، امریکا و شرکای آن اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که کمک‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی افغانستان را حل کند، باید کارهای توسعه‌ای انجام شود.

بلخی گفته است که هیات اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌ها علیه افغانستان افزوده است: «افغان‌ها نباید به‌طور دسته‌جمعی مجازات شوند زیرا؛ این اقدام به صلح و مبارزه با ناامنی و دست‌آوردها آسیب می‌رساند».

در این دیدار متقی گفته است حالا داعش و سایر گروه‌های مشابه در افغانستان سخت مغلوب شده‌اند و توانایی مقاومت و حمله را از دست داده‌اند اما؛ اکنون به مردم بی‌دفاع حمله می‌کنند. متقی گفته است باید واقعیت‌ها را درک کرد و در پرتو آن به تعامل ادامه داد.

متقی در حالی از شکست گروه‌های تروریستی و داعش سخن می‌گوید که در آخرین مورد، بامداد روز جمعه (۸ میزان) آموزشگاه کاج در منطقه هزاره‌نشین غرب کابل هدف حمله دو مهاجم انتحاری قرار گرفت.

در این حمله دست کم 50 تن کشته و بیش از 110 تن دیگر زخمی شده اند. تا کنون مسوولیت این حمله مرگبار را گروهی یا کسی به عهده نگرفته است.

غرب به دست‌آوردهای ما نگاه مثبت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد