غرب-و-امریکا-به-بحران-اقتصادی-افغانستان-دامن-می‌زنند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که کشورهای غربی و امریکا به گونه‌ای عمدی به بحران اقتصادی افغانستان دامن می‌زنند.

به گزارش افغان نیوز؛ سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر و نماینده معرفی شده طالبان برای کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته است که افغانستان دچار مشکلات است اما؛ غرب تلاش دارد در کنار مشکلات موجود، بحران اقتصادی را نیز در این کشور دامن بزند.

آقای شاهین گفته است: «مشکلاتی هست اما؛ این مشکلات اندازه ای نیست که بقای طالبان را تهدید کند».

او افزوده است: در 20 سال گذشته ما مقاومت در برابر اشغالگری امریکا و 54 کشور دیگر را از صفر آغاز کردیم و در نهایت پیروز شدیم اما اکنون با کارشکنی غرب به ویژه آمریکا روبروهستیم و معتقدیم آنها عمداً به بحران اقتصادی در افغانستان دامن می‌زنند.

شاهین هدف نخستین طالبان را غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور خوانده و گفته است که با وجود خزانه خالی، مسدود شدن پول های افغانستان توسط غرب و خیانت مسوولان حکومت پیشین، طالبان از منابع داخلی مانند درآمدهای گمرکی و مالیاتی، حقوق کارمندان برخی از وزارتخانه‌ها را پرداخت کرده اند.

او در مورد روابط طالبان گفته است: ما با سفیران 15 کشور اروپایی دیدار کردیم و آنها به طور جمعی گفتند ما با شما همکاری خواهیم کرد.

این در حالی است که در این اواخر امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه با نگارش نامه‌ای به کانگریس امریکا، خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان از این کشور شد.

غرب و امریکا به بحران اقتصادی افغانستان دامن می‌زنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد