غنی-اعتماد-نامه-سفیر-جدید-آسترالیا-را-پذیرفت

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر روز گذشته اعتماد نامه خانم نیکولا گوردن اسمیت، سفیر جدید آسترالیا را طی مراسم تشریفاتی پذیرفت.

به گزار افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان قبل از ظهر روز گذشته، اعتماد‌نامۀ خام نیکولا گوردن اسمیت، سفیر جدید آسترالیان را طی مراسمی پذیرفت.

به اساس خبرنامه، هردو جانب در این دیدار روی گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر نموده‌اند.

رییس جمهور غنی از کمک‌ها و همکاری‌های صورت گرفتۀ آن کشور در افغانستان قدردانی کرده و برای سفیر استرالیا آرزوی موفقیت کرده‌است.

در عین حال، خام اسمیت از آغاز ماموریت جدیدش در افغانستان اظهار خوش‌نودی کرده و گفته‌است که تلاش خواهد کرد تا مناسبات میان افغانستان و استرالیا بیش‌تر از پیش تقویت گردد.

استرالیا از جمله بزرگ‌ترین حمایت‌کننده‌گان و هم‌کاران افغانستان در بخش‌های گوناگون است که در چندین سال گذشته علاوه بر کمک مالی، این کشور کمک نظامی نیز به دولت کابل نموده‌است.

گفتنی‌ست که درحال حاضر، ده‌ها سرباز استرالیایی در چوکات ناتو در سراسر افغانستان با نیروهای امنیتی افغان در بخش‌های گوناگون کمک وهم‌کاری می‌نمایند.

استرالیا هم‌چنان قبل از این گفته‌ا بود که تعداد سربازانش را در افغانستان افزایش خواهد داد.

غنی اعتماد نامه سفیر جدید آسترالیا را پذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد