غنی-اعتمادنامه‌های-سفرای-جدید-کوریا،-سریلانکا-و-کانادا-را-پذیرفت

محمد اشرف غنی، رئیس‏ جمهور کشور، اعتمادنامه‌ چوی تای هو سفیر جدید جمهوری کوریا؛ رید داگلاس سیرس سفیر جدید کانادا و کاریاواسام کیلاپاتا پیشالا سفیر جدید سریلانکا برای افغانستان را پذیرفت.

به گزارش افغان نیوز: در این مراسم که در ارگ انجام شد، رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به سفرای جدید، بر گسترش مزید روابط با این کشور‌ها تاکید کرد.  

در مقابل، سفیر کوریای جنوبی گفت که ما از پروسۀ صلح حمایت می کنیم و می خواهیم همکاری های فرهنگی خویش را با افغانستان گسترش دهیم.

غنی برای سفیر جمهوری کوریا در ماموریت جدیدش آرزوی موفقیت کرد و از حمایت آن کشور از پروسۀ صلح و آمادگی بخاطر شریک سازی تجارب شان، قدردانی کرد.
رییس جمهور غنی در دیدار با سفیر کانادا در مورد دولت سازی، مارکیت سازی و اعمار صلح معلومات داد و ابراز امیدواری کرد که کانادا تجارب خویش را با افغانستان در عرصه های دیزاین ساختمانی، دولت سازی و مارکیت سازی شریک سازد.

در مقابل، رید داگلاس سیرس سفیر جدید کانادا از ماموریت جدیدش در افغانستان ابراز خرسندی کرده، گفت که کشورش در عرصه های متذکره و در دور دوم مذاکرات صلح با افغانستان همکاری خواهد کرد.

همچنان، سفیر جدید سریلانکا از ماموریت جدیدش در افغانستان ابراز خرسندی کرد و وعده سپرد که در جریان ماموریت خویش برای گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری ها میان افغانستان و سریلانکا، تلاش دوامدار خواهد کرد.

وی افزود که کشورش توریزم صحی و تعلیمی را انکشاف داده است و می خواهد تجربه های خود را با افغانستان در این زمینه ها، شریک سازد.

غنی اعتمادنامه‌های سفرای جدید کوریا، سریلانکا و کانادا را پذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد